رسانه: جمهوری خواهان ارشد از رئیس کنگره ناراضی هستند

© AP Photo / David BeckerСпикер палаты представителей Майк Джонсон
Спикер палаты представителей Майк Джонсон - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2024
اشتراک
در میان نمایندگان ارشد حزب جمهوری خواه در کنگره آمریکا، نارضایتی از مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، به دلیل عدم اعتماد به توانایی او برای رهبری اکثریت حزب در حال افزایش است.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه پانچ بول به نقل از منابع کنگره می نویسد: "جانسون در مذاکرات پرمخاطره شرکت نکرده است. او از موضع گیری در مورد مسائل بزرگ امتناع می ورزد. خستگی فزاینده ای از او در میان جمهوری خواهان ارشد مجلس نمایندگان و عدم اعتماد به رهبری او وجود دارد."
همچنین تأکید می‌شود که در دوران جانسون، دو گروه از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان به نسبت 100 به 110 با مجموع کرسی‌های اکثریت حزبی 219 تشکیل شد که هر کدام به دنبال "حکومت سنتی" هستند.
همانطور که این نشریه خاطرنشان می کند، دلیل دیگری برای نارضایتی اعضای حزب از رئیس کنگره، مذاکرات وی با بقیه رهبران کنگره برای توافق بر سر بودجه ایالات متحده است، زیرا جانسون با هیچ نتیجه قابل توجهی برای جمهوری خواه موافق نیست.
پیش از این، پرتال Axios گزارش داده بود که جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان ایالات متحده نگران هستند که محافظه کاران درجه یک از تعطیلی کامل دولت حمایت کنند. جانسون باید برای جلوگیری از تعطیلی جزئی از اول مارس، توافقی با دموکرات‌ها انتخاب کند یا در کنار محافظه‌کارترین جمهوری‌خواهان قرار بگیرد.
همانطور که چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا قبلاً گفته بود، قانونگذاران آمریکایی نتوانستند در آخر هفته به توافقات دو حزبی برای ادامه تأمین مالی کار دولت ایالات متحده برای جلوگیری از تعطیلی آن دست یابند. به گفته شومر، تعطیلی که ممکن است تا حدی در اوایل ماه مارس در ایالات متحده آغاز شود، امنیت و اقتصاد آمریکا را به خطر خواهد انداخت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала