آمریکا اعلام کرد که به اوکراین نیرو اعزام نخواهد کرد

© Sputnik / Alexey Agaryshev /  مراجعه به بانک تصاویر تلاش یک زن مسلح برای ورود به کاخ سفید در واشنگتن
تلاش یک زن مسلح برای ورود به کاخ سفید در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2024
اشتراک
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید پس از اینکه امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که غرب در حال مذاکره برای اعزام نیرو است، گفت که ایالات متحده پرسنل نظامی را برای شرکت در خصومت ها به اوکراین نمی فرستد.
به گزارش اسپوتنیک، مکرون پیشتر گفته بود که رهبران غربی درباره امکان اعزام نیرو به اوکراین گفتگو کردند. به گفته وی، هیچ توافقی در این زمینه وجود ندارد، اما "هیچ چیزی را نمی توان در توسعه اوضاع رد کرد."
آدرین واتسون در بیانیه ای گفت: "جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده به صراحت اعلام کرده است که این کشور برای شرکت در عملیات نظامی در اوکراین سرباز نخواهد فرستاد."
وی افزود که رئیس جمهور ایالات متحده مطمئن است که بسته جدید کمک های آمریکایی در صورت تایید کنگره به نیروهای اوکراینی کمک خواهد کرد.
پیش از این، روبرت فیکو، نخست وزیر اسلواکی نیز گفته بود که تعدادی از کشورهای ناتو و اتحادیه اروپا در حال بررسی امکان اعزام ارتش خود به اوکراین بر اساس توافقات دوجانبه هستند. به نظر او، این امر منجر به تشدید درگیری خواهد شد. فیکو گفت که براتیسلاوا دست به چنین اقدامی نخواهد زد. دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان روز سه شنبه گفت که مقامات لهستان قصد ندارند ارتش خود را به اوکراین بفرستند. پتر فیالا، نخست وزیر چک نیز به نوبه خود گفت که صحبتی در مورد اعزام نظامیان چک به اوکراین وجود ندارد.
کنستانتین گاوریلوف، رئیس هیئت روسی در مذاکرات وین در مورد امنیت نظامی و کنترل تسلیحات، پیشتر به اسپوتنیک گفته بود که اعزام احتمالی نیروهای نظامی توسط کشورهای غربی به اوکراین خطر درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه را افزایش می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала