حزب الله از پرتاب چندین موشک به سمت مقر نظامی اسرائیل خبر داد

© AP Photo / Mohammed Zaatariحزب‌الله: تا ۲۵ سال دیگر، اسرائیلی در کار نخواهد بود
حزب‌الله: تا ۲۵ سال دیگر، اسرائیلی در کار نخواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2024
اشتراک
جنبش حزب الله لبنان اعلام کرد که در پاسخ به حملات اسرائیل در لبنان، 60 موشک به سمت مقر نظامی اسرائیل شلیک کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، حزب الله روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: "در پاسخ به تجاوزات صهیونیست ها به حومه بعلبک در بقاع و حمله به روستاها و منازل غیرنظامیان، رزمندگان حزب الله 60 موشک کاتیوشا به مقر فرماندهی تیپ جولان شلیک کردند."
نیروهای دفاعی اسرائیل پیشتر اعلام کردند که جت های جنگنده در پاسخ به موشکی که به یک پهپاد اسرائیلی شلیک شد، سایت های پدافند هوایی در دره بقاع در شرق لبنان را مورد حمله قرار دادند.
پیشتر ارتش اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد که یکی از پهپادهای این کشور بر فراز خاک لبنان با موشک ساقط شده است. جنبش حزب الله لبنان اعلام کرد که یک پهپاد اسرائیلی را با موشک زمین به هوا سرنگون کرده است.
اوضاع در مرز اسرائیل و لبنان پس از آغاز عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه در اکتبر 2023 متشنج تر شد. ارتش اسرائیل و رزمندگان حزب الله لبنان روزانه مواضع یکدیگر را در مناطق مرزی مورد هدف قرار می دهند. به گفته وزارت خارجه لبنان، حدود 100 هزار نفر در جنوب لبنان به دلیل گلوله باران اسرائیل مجبور به ترک خانه های خود شدند. طرف اسرائیلی از حدود 80 هزار نفر از ساکنان شمال اسرائیل خبر داد که در وضعیت مشابهی قرار گرفتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала