نتانیاهو عملیات نظامی اسرائیل در رفح را اجتناب ناپذیر خواند

© AFP 2023 / Gali Tibbonمعنای تهدید جدید نتانیاهو چیست؟
معنای تهدید جدید نتانیاهو چیست؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2024
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل گفت که عملیات نظامی در شهر رفح در جنوب نوار غزه اجتناب ناپذیر است و توقف خصومت ها که در مذاکرات مورد بحث قرار گرفت، تنها می تواند آن را به تعویق بیندازد.
به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده از اسرائیلی‌ها می‌خواهد که بدون برنامه‌ای "معتبر" برای تضمین امنیت میلیون‌ها فلسطینی که اکنون در آنجا زندگی می‌کنند، وارد رفح، که به مرکز اصلی پناهندگان از بقیه مناطق محصور تبدیل شده است، نشوند.
بنیامین نتانیاهو در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت: "اگر ما توافقی داشته باشیم، آن عملیات تا حدودی به تعویق خواهد افتاد، اما به هر حال این اتفاق خواهد افتاد. اگر توافقی وجود نداشته باشد، ما همچنان آن را اجرا خواهیم کرد."
به گفته وی، با آغاز عملیات رفح، اسرائیل "هفته‌ها، نه ماه‌ها" تا پیروزی کامل بر جنبش حماس که در نوار غزه حاکم است فاصله خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد که پس از این مصاحبه به جلسه ای در ستاد عمومی می رود که در آن "طرح دوگانه" - تخلیه غیرنظامیان از رفح و عملیات نظامی علیه حماس مورد بحث قرار خواهد گرفت.
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، پیش از این گزارش‌هایی مبنی بر پیشرفت مذاکرات در پاریس را تأیید کرد، جایی که "شرح اساسی توافق برای آزادی گروگان‌ها در ازای آتش‌بس موقت مشخص شد" و برای دستیابی به توافق‌های نهایی در روزهای آینده ابراز امیدواری کرد.
کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود که موفقیت مذاکرات می تواند خصومت ها در نوار غزه را تا یک ماه و نیم متوقف کند. ایالات متحده همچنان با آتش بس دائمی مخالف است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала