در وزارت خارجه روسیه تماس ها با آمریکا در مورد موضوع استقرار سلاح در فضا را بی نتیجه خواندند

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2024
اشتراک
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه اعلام کرد تماس ها بین روسیه و ایالات متحده در مورد موضوع مربوط به اتهامات واشنگتن علیه مسکو در مورد طرح های ادعایی استقرار تسلیحات هسته ای ضد ماهواره ای در فضا بی نتیجه و غیر سازنده بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، پیشتر رسانه های آمریکایی از برنامه های ادعایی روسیه برای استقرار سلاح های هسته ای در فضا خبر داده بودند. توضیح داده شد که منظور استفاده احتمالی از سلاح علیه ماهواره ها است و نه مسئله پرتاب بمب ها بر روی زمین مطرح نیست.
معاون وزیر خارجه روسیه چنین اتهاماتی را پوچ و بی معنا خوانده و تاکید کرد که روسیه قصدی برای استقرار سامانه‌های حامل سلاح هسته ای در فضا ندارد. ریابکوف خاطرنشان کرد که ظهور سلاح های هسته ای در فضا غیرعملی است، زیرا چنین محیطی برای استقرار آنها مناسب نیست.
وی همچنین خاطرنشان کرد که ایالات متحده ضمن متهم کردن روسیه به طرح هایی برای استقرار تسلیحات هسته ای در فضا هیچ مدرکی برا یاثبات ادعای خود ارائه نکرده است. به گفته وی، آمریکایی ها از این موضوع برای اهداف تبلیغاتی استفاده می کنند و این یک روش معمول برای واشنگتن است. ریابکوف تاکید کرد که نمایندگان عاقل جامعه بین المللی مدت هاست که این موضوع را درک کرده اند و چنین اتهاماتی از سوی ایالات متحده را جدی نمی گیرند.
ریابکوف در بخش های دیگری از سخنان خود نکات زیر را مطرح کرد:
ـ روسیه از معاهده فضایی خارج نمی‌شود.
ـ آمریکا نیات ناموجود در فضا را به روسیه نسبت می‌دهد و خودشان می‌خواهند در آنجا در زمینه تسلیحات برتری پیدا کنند: "این ترفند همیشگی آنهاست".
ـ مسکو منتظر تغییر در سیاست واشنگتن برای از سرگیری گفت‌وگو درباره ثبات استراتژیک است و پس از آن آماده ارزیابی امکان‌سنجی در مورد چنین موضوعاتی است.
Художественное изображение космического корабля, стреляющего по астероиду - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2024
گزارش و تحلیل
ادعای عجیب سلاح اتمی ضد ماهواره‌ای روسیه در فضا
در 22 فوریه، اطلاع حاصل شد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در مورد موضوع استقرار سلاح های هسته ای در فضا با روسیه تماس گرفته است.
مسکو بارها اشاره کرده است که روسیه همراه با سایر کشورها از جمله چین با مسابقه تسلیحاتی در فضا مخالف است. وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که ایالات متحده و متحدانش در حال برداشتن گام هایی برای استقرار سلاح در فضا و استفاده از فضای کیهانی برای عملیات رزمی نه تنها برای اهداف دفاعی هستند و از تلاش برای برای بهره برداری از فضا به عنوان یک عرصه جدید رقابت و درگیری بین دولت ها دست بر نمی دارند و مسکو و پکن را مخالفان اصلی خود می دانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала