گوترش: ممکن است نماینده ای را برای تعامل با طالبان تعیین کنیم

© AP Photo / John Thysآنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2024
اشتراک
دبیرکل سازمان ملل متحد، رایزنی‌ها را در مورد تعیین یک فرستاده سازمان جهانی برای هماهنگ کردن تعامل طالبان با جامعه بین‌المللی آغاز خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در دوحه و در پایان نشست نمایندگان ویژه برای افغانستان بیان کرد: "ما در مورد قطعنامه شورای امنیت که به من دستور می دهد تا یک نماینده سازمان ملل را تعیین کنم، بحث کرده ایم، اما تنها پس از رایزنی عمیق با همه ذینفعان، از جمله کشورهای عضو، مقامات بالفعل افغانستان و سایر بخش های جامعه افغانستان."
به گفته دبیرکل سازمان ملل، او قصد دارد "فرآیند جدی رایزنی" را آغاز کند، که طی آن باید مشخص شود که آیا شرایط برای ایجاد پست فرستاده سازمان ملل وجود دارد یا خیر، و آیا او می تواند به طور موثر با سازمان ملل کار کند.
نشست دو روزه نمایندگان ویژه برای افغانستان تحت نظارت سازمان ملل که در پایتخت قطر برگزار شد، روز دوشنبه پایان یافت. به دلیل دعوت از نمایندگان جامعه مدنی افغانستان در نشست دوحه، هیئت طالبان از شرکت در این رایزنی ها خودداری کرد. طالبان بر انجام گفت‌وگوهای مستقیم با گوترش اصرار داشتند و با حضور نمایندگان دیگر سازمان‌های افغانستان مخالف بودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала