گروسی: تحریم‌ روسیه، بخش هسته‌ای را در بسیاری از کشورها به بن‌بست می کشاند

© IRNAرافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2024
اشتراک
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: "نظر عمومی این است که تحریم‌های احتمالی غرب علیه روس اتم نامناسب بوده و صنعت هسته‌ای بسیاری از کشورها را به بن بست خواهد رساند."
به گزارش اسپوتنیک، رافائل گروسی به رویترز گفت: "بسیاری از شرکت‌ها در غرب به اورانیوم یا سوخت غنی‌شده از روسیه وابسته هستند. اتفاق نظر بر این است که اعمال تحریم‌ها علیه روس اتم غیرواقعی و غیرعملی است. این امر صنعت هسته‌ای را در بسیاری از کشورها به بن‌بست می‌رساند".
تقریباً دو سال است که در اتحادیه اروپا درخواست هایی برای اعمال تحریم ها علیه صنعت هسته ای روسیه وجود دارد. با این حال، اعمال چنین تحریم هایی توسط تعدادی از کشورهای اروپایی که از انرژی هسته ای استفاده می کنند، حمایت نمی شود.
روس اتم پیش از این تاکید کرده بود که همواره به تعهدات قراردادی خود برای صادرات اورانیوم به طور کامل و به موقع عمل کرده و در آینده نیز به این کار ادامه خواهد داد. این شرکت دولتی اشاره کرد که انرژی هسته ای باید در برابر آشفتگی های ژئوپلیتیکی و محدودیت های حمایت گرایانه محافظت شود.
روسیه بارها اعلام کرده است که این کشور با فشارهای تحریمی که غرب از چندین سال پیش بر روسیه شروع کرده و همچنان در حال افزایش است، مقابله خواهد کرد. مسکو خاطرنشان کرد که غرب شجاعت پذیرش شکست تحریم ها علیه روسیه را ندارد. در خود کشورهای غربی بارها نظراتی مبنی بر بی اثر بودن تحریم های ضد روسیه مطرح شده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала