لاوروف بر حق سران کشورها به ارزیابی درگیری در غزه تاکید کرد

© Sputnik / Ministry of Foreign Affairs of Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на саммите БРИКС в ЮАР
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на саммите БРИКС в ЮАР - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2024
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: "لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل، که عملیات اسرائیل در غزه را با هولوکاست مقایسه کرد، مانند هر رئیس دولتی حق دارد آنچه در حال وقوع است را ارزیابی کند."
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در دیدار با همتای کوبایی خود گفت: "من در مورد کشورهای دیگر پاسخگو نیستم. ما به نظر رهبر هر کشوری احترام می گذاریم و از این واقعیت که هرکسی حق دارد عکس العمل خود را داشته باشد پیروی می کنیم. ما به سخنرانی رئیس جمهور لولا واکنشی نشان ندادیم، اما می بینیم که چگونه، صرف نظر از اینکه کسی این وضعیت را با چیز دیگری مقایسه می کند یا نه، چگونه هزاران انسان بی گناه در رنج هستند. به هر حال، این یک نوع حساب انتزاعی نیست، اما در تقریباً پنج ماه از عملیات در نوار غزه، غیرنظامیان بیشتر، کودکان بیشتر، زنان بیشتری نسبت به کل دوره عملیات ویژه نظامی روسیه کشته شدند، حتی در کل دوره از سال 2014 پس از کودتا در اوکراین."
سرگئی لاوروف در ادامه در خصوص اوضاع در این منطقه خاورمیانه تاکید کرد: "گام اول و فوری البته آتش بس است. متأسفانه، ایالات متحده همچنان از هرگونه طرحی در شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش‌بس است، جلوگیری می‌کند. و سپس، البته، حل مشکلات بشردوستانه، زیرا ظرفیت کافی برای ارسال کمک به نوار غزه وجود ندارد."
لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا ، رئیس جمهور منتخب برزیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2024
برزیل سفیر خود از اسرائیل را فراخواند
به گفته وی، زمانی که گام‌های فوری برای آتش‌بس و ایجاد کمک‌های بشردوستانه به غزه برداشته می‌شود، "لازم است در اجرای عملی و دقیقاً اجرای تصمیمات سازمان ملل در مورد غزه وارد عمل شود. تشکیل کشور فلسطین."
تور آمریکای لاتین لاوروف روز دوشنبه با سفر به هاوانا آغاز شد، وزیر خارجه روسیه از 19 تا 22 فوریه همچنین از ونزوئلا و برزیل بازدید خواهد کرد و در آنجا در نشست وزرای خارجه کشورهای گروه 20 شرکت خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала