شلیک دو موشک توسط حوثی ها به کشتی انگلیسی در خلیج عدن

© Flickr / rabiem22منبع: ناوگان نظامی ایران کشتی اعزامی یمن را همراهی می کند
منبع: ناوگان نظامی ایران کشتی اعزامی یمن را همراهی می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2024
اشتراک
فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد، دو موشک در 18 فوریه از مناطق تحت کنترل شورشیان حوثی یمن از جنبش انصارالله به سمت کشتی انگلیسی روبیمار شلیک شد که یکی از آنها به هدف رسید.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه سنتکام که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد آمده است: "دو موشک بالستیک ضد کشتی از قلمرو تحت کنترل حوثی ها در یمن به کشتی باری روبیمار، متعلق به بریتانیا با پرچم بلیز شلیک شد. یکی از موشک ها به کشتی اصابت کرد و به آن آسیب وارد نمود."
خاطرنشان می شود که خدمه روبیمار یک سیگنال خطر ارسال کردند و یک کشتی جنگی و یک کشتی تجاری پاسخ دادند. خدمه کشتی آسیب دیده به بندری در آن نزدیکی منتقل شدند.
پیش از این، شرکت LSS-SAPU که خدمات امنیتی را به روبیمار ارائه می‌کند، گزارش داده بود که کشتی در نتیجه شلیک موشک آسیب جدی دیده است و گزینه یدک‌کشی آن در حال بررسی است. اسکای نیوز عربی نیز به نوبه خود به نقل از منابع یمنی گزارش داد که این کشتی غرق شده است. بر اساس گزارش عملیات تجارت دریایی بریتانیا، حادثه روبیمار که محموله ای را از امارات متحده عربی به بلغارستان حمل می کرد، در 35 مایل دریایی جنوب موها در یمن رخ داد.
در پی تشدید درگیری ها در نوار غزه، جنبش انصارالله یمن (حوثی ها) اعلام کرد که حملاتی را به خاک اسرائیل انجام خواهد داد و اجازه عبور کشتی های مرتبط با آن از آب های دریای سرخ و تنگه باب المندب را نخواهد داد. از اواسط نوامبر سال گذشته، حوثی ها به ده ها کشتی غیرنظامی در دریای سرخ و خلیج عدن حمله کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала