آمریکا شرکت هایی را در چین با اتهام "کمک به روسیه" تحریم می کند

تحریم ها
تحریم ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.02.2024
اشتراک
شبکه تلویزیونی آمریکایی به نقل از نمایندگان کنگره آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده در حال بررسی اعمال تحریم ها علیه شرکت های چینی است که مظنون به کمک به روسیه در درگیری در اوکراین هستند.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی CNBC گفت: "ایالات متحده در حال بررسی اعمال تحریم ها علیه شرکت های چینی است که معتقد است به روسیه کمک می کنند تا درگیری ها در اوکراین را دامن بزنند. این اولین اتهام مستقیم علیه پکن خواهد بود.
جری کانل، نماینده کنگره گفت که تحریم‌ها ممکن است "بسیار زود" اعمال شوند، حتی اگر تجارت دو کشور به یکدیگر وابسته باشد. با این حال، او امیدوار است که لفظ تهدید چنین محدودیت‌هایی "پکن را به فکر بیاندازد".
پیشتر بلومبرگ گزارش داده بود که تحریم های جدید اتحادیه اروپا می تواند شرکت های چینی را نیز تحت تاثیر قرار دهد. این خبرگزاری گزارش داد که اتحادیه اروپا ممکن است تحریم هایی را علیه شرکت هایی در چین، هنگ کنگ، صربستان، هند، قزاقستان، سریلانکا و ترکیه اعمال کند که گفته می شود از تلاش های نظامی روسیه در اوکراین حمایت می کنند.
وانگ یی، وزیر امور خارجه چین پیشتر در دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، خواستار لغو تحریم های یکجانبه آمریکا علیه شرکت های چینی شد. به گفته وانگ یی، ایالات متحده و چین باید به اصول احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد پایبند باشند و فعالانه به دنبال راه هایی برای تعامل مناسب بین دو قدرت بزرگ باشند.
پکن در سال های اخیر بارها ایالات متحده را به تلاش های بدخواهانه برای سرکوب شرکت های فناوری چینی و همچنین سوء استفاده واشنگتن از کنترل صادرات متهم کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала