توقیف هواپیمای شرکت ونزوئلا توسط آمریکا

© Flickr / ctamپرچم ونزوئلا
پرچم ونزوئلا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2024
اشتراک
وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را از یک شرکت ونزوئلایی توقیف کرده است که به گفته واشنگتن قبلا متعلق به یک شرکت ایرانی مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، با استناد به وزارت دادگستری ایالات متحده، این هواپیما از آرژانتین به فلوریدا وارد شده بود، جایی که از زمان توقیف به درخواست واشنگتن در اکتبر 2022 در آنجا قرار داشت. حکم دادگاه برای تحویل آن به آمریکا در ماه می سال گذشته صادر شد.
به گفته وزارت دادگستری آمریکا، این هواپیما که قبلا متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان ایران بود، توسط شرکت هواپیمایی باربری ونزوئلا Empresa de Transporte Aéreocargo del Sur (EMTRASUR) با نقض تحریم‌ها خریداری شد.
نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.01.2024
رئیس جمهور ونزوئلا پایان دوران امپراتوری های غربی را اعلام کرد
اما در واشنگتن می گویند با وجود تغییر مالکیت، کاپیتان این هواپیما همچنان فرمانده سابق سپاه و یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت هواپیمایی ایرانی قشم فارس آی بوده است. وزارت دادگستری ایالات متحده همچنین مدعی شده است که از فوریه تا می 2022، برخلاف محدودیت های صادراتی ایالات متحده، این هواپیما بین کاراکاس، مسکو و تهران پرواز کرده است.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام غیرقانونی آمریکا در توقیف و انتقال هواپیمای باری ۷۴۷ شرکت امتراسور‌ ونزوئلا را محکوم کرد و آن را تصاحبی ناروا و نتیجه ربایش، اقدامات قهری یکجانبه آمریکا و نقض اصول اساسی منشور سازمان ملل و حقوق بین‌المللی دانست.کنعانی افزود، جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع خود از تلاش‌ها و اقدامات قانونی و دیپلماتیک ونزوئلا در جهت اعاده مالكيت و دسترسي به دارایی و اموال اين كشور اعلام می‌نماید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала