بلژیک: آمریکا به خاطر دارایی های مسدودی روسیه بر اتحادیه اروپا فشار می آورد

اتحادیه
اتحادیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2024
اشتراک
وزیر امور خارجه بلژیک اعتراف کرد، اتحادیه اروپا تحت "فشار خاصی" از سوی ایالات متحده در مورد استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه در راستای منافع اوکراین قرار دارد، در شرایطی که واشنگتن خود با مشکلات داخلی در موافقت با کمک های جدید آمریکا به کی یف مواجه است.
به گزارش اسپوتنیک، آجا لیابیب، وزیر خارجه بلژیک در سخنانی در جمع اعضای کمیته سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: "ما در حال حرکت به جلو هستیم، اما با دقت، با فشارهایی از سوی ایالات متحده مواجه هستیم، احتمالاً به این دلیل که خودشان هنوز نمی توانند بودجه لازم را تخصیص دهند."
به گفته او، 200 میلیارد دارایی روسیه مسدود شده در اتحادیه اروپا "مسائل حقوقی و مسائل ثبات مالی بسیاری را ایجاد می کند." وزیر امور خارجه بلژیک افزود: "مسائل حل‌نشده‌ای در G7 نیز وجود دارد که باید حل شود".
او یادآور شد که روز دوشنبه شورای اتحادیه اروپا بر سر ماده جدیدی که برای ذخیره درآمدهای بادآورده از دارایی های روسیه در موسسات مالی اروپایی در حساب های ویژه برای استفاده احتمالی آنها در آینده به نفع اوکراین در نظر گرفته می شود، موافقت کرد.
وی یادآور شد: "کمیسیون اروپا دیروز تصمیم مهمی گرفت که موسسات مالی را موظف می کند درآمدهای برنامه ریزی نشده دریافتی از دارایی های مسدود شده روسیه را به طور جداگانه ذخیره کنند. مرحله بعدی بررسی امکان استفاده از این درآمدها برای اوکراین با در نظر گرفتن خطراتی است که ممکن است بازارهای مالی با آن مواجه شوند."
شورای اتحادیه اروپا روز دوشنبه تصمیمی را در مورد درآمدهای حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا تصویب کرد و تصمیم گرفت آنها را جداگانه حساب و در حساب های ویژه ذخیره کند. سپرده گذاران نیز به صلاحدید خود قادر به استفاده از آنها نخواهند بود. در آینده، درآمد حاصل از دارایی های روسیه ممکن است برای استفاده بیشتر در صندوق اوکراین به بودجه اتحادیه اروپا ارسال شود. این امر مستلزم تصمیم جدید شورای اتحادیه اروپا است.
پیش از این، کریل لوگوینوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا، در مصاحبه با اسپوتنیک گفته بود که هیچ دلیل قانونی برای انتقال دارایی های روسیه یا درآمد سود آنها در غرب به اوکراین وجود ندارد. لوگوینوف افزود که استفاده غیرقانونی از دارایی های روسیه پیامدهای منفی برای اعتبار اتحادیه اروپا در میان سرمایه گذاران خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала