رسانه: اقدامات روسیه در اوکراین باعث ایجاد وحشت در ناتو شد

© Sputnik / Alexey Maishevنیروهای ارتش روسیه
نیروهای ارتش روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2024
اشتراک
نشریه غربی در مطلبی می نویسد که دفاع موفقیت آمیز ارتش روسیه در اوکراین ناتو را وادار کرد که فوراً در استراتژی خود تجدید نظر کند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه اکونومیست می‌گوید: "ساختارهای دفاعی روسیه در جنوب و شرق اوکراین به طولانی‌ترین سازه‌های دفاعی در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم تبدیل شده‌اند."
این مقاله خاطرنشان می کند که این امر برای اعضای ناتو یک معضل ایجاد می کند. آنها دفاع الاستیک را با هدف به تعویق انداختن نیروهای مهاجم از طریق وارد شدن به درگیری در موقعیت های مطلوب تر برای خود ترجیح می دادند.
اکونومیست می نویسد: "چنین استراتژی با مفهوم دفاع از "هر وجب از خاک ناتو" ناسازگار است.
در اواسط ژانویه، استونی، لیتوانی و لتونی طرحی را برای ایجاد خط دفاعی در مرز با روسیه آماده کردند. در ریگا، روسای ادارات نظامی توافق نامه ای را امضا کردند که بر اساس آن سه کشور قصد دارند به زودی منطقه ای متشکل از امکانات مختلف را برای بازدارندگی و محافظت در برابر تهدیدات ایجاد کنند.
مسکو بارها تاکید کرده است که تهدیدی برای هیچ یک از کشورهای عضو ائتلاف آتلانتیک شمالی نیست، اما اقداماتی که برای منافع این کشور خطرناک است را نادیده نخواهد گرفت. در عین حال، همچنان برای گفت‌وگو، اما بر مبنای برابر، باز است و غرب باید مسیر خود را به سمت نظامی‌سازی اروپا کنار بگذارد. همانطور که ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، روسیه خواهان درگیری نظامی مستقیم با ناتو نیست، اما اگر کسی این موضوع را بخواهد، مسکو برای این امر آماده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала