رئیسی: اسرائیل باید از سازمان ملل متحد اخراج شود

© پایگاه اطلاع رسانی دولتحضور ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در پانزدهمین اجلاس بریکس
حضور ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در پانزدهمین اجلاس بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2024
اشتراک
رئیس جمهور ایران گفت: "پیشنهاد ما اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل متحد است؛ رژیمی که 400 بیانیه، قطعنامه و مصوبه‌ی سازمان‌های بین‌المللی را تاکنون نقض کرده، چگونه می‌تواند به میثاق‌ها و مصوبات سازمان ملل پایبند باشد؟"
به گزارش اسپوتنیک، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی، طی سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران ثمره‌ی مجاهدت مجاهدان، ایثار، شهادت شهیدان و مقاومت ملت بزرگ ایران است.
رئیس‌جمهور ایران گفت: "دشمنان انقلاب اسلامی مشکلات بسیاری را ایجاد کردند اما ملت بیدار، زمان‌شناس، با بصیرت و آگاه ایران توانست مشکلات را پشت سر بگذارد؛ ملت ما توطئه‌ها، فتنه‌ها، کودتا، تجزیه‌طلبی، جنگ تحمیلی، جریان منافقین، ترورها و ناامنی‌ها را شناخت و با مقاومت نقشه‌های دشمن را نقش برآب کردند."
رئیسی اظهار داشت: "امروزه بعد از دوران تشکیل نظام اسلامی و تثبیت نظام، و هم‌چنین توسعه پیام انقلاب اسلامی و بیداری در منطقه، می‌بینیم که انقلاب به پیش می‌رود و مانعی را به رسمیت نمی‌شناسد. دشمن با جنگ نظامی، اقتصادی، رسانه‌ای و روانی و اخیراً هم جنگ ترکبیی به‌راه انداخت تا ملت ایران را متوقف کند اما ملت ما پیروز شد و دشمن را مأیوس کرد."
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع اخیر غزه تصریح کرد: "امروزه مسئله‌ی فلسطین به مسئله اول بشریت تبدیل شده و این کار ملت ایران در ایستادگی‌شان است. دولت‌ها بدانند که راه از بین رفتن رژیم صهیونیستی و بازدارندگی از جنایت، قطع همه روابط اقتصادی و معادلات با رژیم صهیونیستی است."
رئیس جمهور ایران اظهار داشت: "پیشنهاد ما اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل متحد است؛ رژیمی که 400 بیانیه، قطعنامه و مصوبه‌ی سازمان‌های بین‌المللی را تاکنون نقض کرده، چگونه می‌تواند به میثاق‌ها و مصوبات سازمان ملل پایبند باشد؟ یکی از گام‌های مهم اخراج این رژیم از سازمان ملل است."

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: "جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با تروریسم و دفاع از حقوق انسان است. کسانی که می‌خواهند غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی را بشناسند، به جنایت علیه بشریت و جنایات بزرگ جنگی و کودک‌کشی که علیه مردم فلسطین رخ می‌دهد، توجه کنند."
رئیس‌جمهور ایران اضافه کرد: "همه‌ی راه‌ها بر مردم مظلوم غزه بسته شده، این جنایت علیه بشریت نیست؟ رژیم آمریکا و برخی کشورهای غربی مدافع این جنایت‌ها هستند. اینان اگر به خدا، وجدان و یا به تاریخ معتقدند چگونه پاسخگوی این جنایات خواهند بود؟"
رئیسی عنوان کرد: "بمباران‌ها باید هرچه زودتر قطع شود، جهان بداند که رژیم صهوینیستی از بین رفتنی است و فقط می‌خواهند زمان را بگذرانند و الّا مرگ رژیم صهیونیستی فرارسیده است. غربی‌ها با تحریم، جنگ نظامی و غیره تلاش بسیاری کردند که ما از دفاع از فلسطین و آرمان‌های انقلاب دست برداریم؛ به ما بارها پیام داده‌اند که از دفاع از فلسطین دست بردارید اما امروز با گذشت 45 سال از انقلاب، اثبات شد حق با جمهوری اسلامی، امام و رهبر ماست که فرمودند "فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و قدس باید آزاد شود"
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала