بشار اسد در دیدار با امیرعبداللهیان: ایران ثابت کرد که مرد عمل است

© @MFAIranدیدار وزیر امور خارجه ایران و بشار اسد
دیدار وزیر امور خارجه ایران و بشار اسد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2024
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه و پس از ورود به دمشق با فیصل مقداد همتای سوری خود دیدار و گفتگو کرد. وی پس از آن در دیدار با رئیس جمهور این کشور عربی حضور یافت.
به گزارش اسپوتنیک،امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که به دمشق سفر کرده است در دیدار با رئیس جمهور سوریه با ابلاغ سلام رهبر و رئیس جمهور ایران به بشار اسد، دعوتنامه ابراهیم رئیسی از وی جهت سفر به ایران را تسلیم کرد.
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به روابط نزدیک میان دو رئیس جمهور، آن را یک ظرفیت بسیار خوب برای روابط دو کشور دانست و سفر آتی دکتر بشار اسد به ایران را زمینه ساز تقویت بیش از پیش روابط دانست.
وزیر امور خارجه ایران موضوع غزه را اصلی ترین موضوع در سطح منطقه و در سطح بین‌الملل دانست و افزود: "خوشبختانه دو کشور موضع و رویکرد عملی مشترکی در حمایت از مسئله فلسطین دارند و در این مدت 4 ماه نیز مشورت‌های میان دو کشور مستمر بوده است."
امیرعبداللهیان با اشاره به تلاش‌های گسترده دیپلماتیک ایران در 4 ماه گذشته در حمایت از ملت فلسطین و توقف جنگ علیه غزه تاکید کرد: "ما موضع ثابت خود را در خصوص فلسطین و بحران جاری غزه همواره اعلام کردیم و در پاسخ به پیام‌ها و مواضع طرف آمریکایی و نیز در مذاکرات با وزیر خارجه انگلیس تاکید کردیم که جنگ در غزه راه حل نیست و نسل‌کُشی فلسطینیان باید فورا متوقف شود."
وی افزود: "اگر آمریکا در ادعای خود صادق است که بدنبال توسعه دامنه جنگ در منطقه نیست، باید حمایت خود از رژیم صهیونیستی را متوقف کند و در صورت قطع حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی، این رژیم حتی یک روز نیز قادر به ادامه جنگ علیه غزه نخواهد بود."
امیرعبداللهیان تاکید کرد: "مقاومت در فلسطین قوی و مقتدر است و آنهایی که بدنبال نابودی حماس بودند، اکنون حماس را بعنوان یک واقعیت در راهکارهای سیاسی خود و نیز مذاکرات آتش بس طرف مذاکره قرار داده اند."
امیرعبداللهیان مقاومت فلسطین را در میدان قوی و در حوزه سیاسی نیز دارای ابتکار عمل های سازنده دانست و گفت:" ارزیابی ما آن است‌ که‌ ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین تسلیم فشارها و مطالبات زیاده‌خواهانه رژیم اسرائیل و هیچ طرفی نخواهند شد و فلسطینی‌ها برای غزه و کرانه غربی پساجنگ ایده هایی دارند و می‌توانند برای آینده خود تصمیم بگیرند."
بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به رهبری، دولت و ملت ایران تبریک گفت.
وی با اظهار خرسندی از روابط رو به رشد دو کشور در زمینه های مختلف، از حمایت ایران از سوریه و ثبات و امنیت آن تشکر کرد.
وی افزود: آنچه جمهوری اسلامی ایران در 4 ماه گذشته در حمایت از فلسطین انجام داد، بار دیگر به دنیا اثبات کرد ایران فقط سخن‌ نمی‌گوید بلکه عمل می کند.
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه گفت: "اقدامات ایالات متحده که به ارسال سلاح به اسرائیل ادامه می دهد، تهدیدی برای گسترش دامنه درگیری در خاورمیانه است."
بشار اسد اضافه کرد: "رفتار آمریکا در قبال تجاوزات مستمر اسرائیل به نوار غزه، تهدیدی برای گسترش دامنه درگیری به دلیل تداوم عرضه تسلیحات مرگبار به رژیم صهیونیستی و حملات واشنگتن به مناطق مختلف خاورمیانه است."
اسد تاکید کرد که غرب و اسرائیل به بن بست رسیده اند. به گفته وی، تشدید تنش های اسرائیل علیه فلسطین، سوریه و لبنان چیزی جز تلاش برای خروج از بن بست نیست.
رئیس جمهور سوریه افزود: "سازمان های بین المللی و در درجه اول شورای امنیت سازمان ملل قادر به توقف حملات اسرائیل به غزه نیستند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала