ناتو می خواهد هماهنگی ارسال تسلیحات به اوکراین را به دست خود بگیرد

© AP Photo / Olivier Matthysناتو می خواهد هماهنگی ارسال تسلیحات به اوکراین را به دست خود بگیرد
ناتو می خواهد هماهنگی ارسال تسلیحات به اوکراین را به دست خود بگیرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2024
اشتراک
علیرغم این واقعیت که ناتو همیشه تاکید کرده است که موضوع کمک به اوکراین مربوط به تصمیم گیری های مستقل کشورهای عضو و توافقات دوجانبه با کی یف است و برنامه کل این اتحادیه نیست ، اکنون اتحادیه آتلانتیک شمالی برای محافظت از خود در برابر تغییر احتمالی قدرت در واشنگتن می خواهد هماهنگی تامین تسلیحات به اوکراین را در دست بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک روزنامه آلمانی Handelsblatt به نقل از منابع خود این مطلب را اعلام کرده است.
توضیح داده می شود که رهبری ناتو معتقد است که صلح است فرمت رامشتاین، که به عنوان گروه تماس در اوکراین نیز شناخته می شود، در ساختارهای ناتو ادغام شود و از این طریق از خود در برابر تغییر احتمالی قدرت در واشنگتن محافظت کند. در این هفته، چنین امکانی برای اولین بار در میان کشورهای عضو ناتو مورد بحث قرار گرفت.
این نشریه به نقل از دیپلمات‌ها و نمایندگان دولت‌های غربی می‌نویسد: "تغییر اساسی خط مشی در ناتو آغاز می‌شود: ائتلاف دفاعی غربی در حال آماده‌سازی طرح‌هایی برای به دست گرفتن هماهنگی ارسال تسلیحات به اوکراین است".
تعلیق ماموریت ناتو در روسیه و ترس آمریکایی ها از جنگ جهانی سوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2024
آینده ناتو در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات چگونه خواهد بود؟
این روزنامه خاطرنشان می کند، عدم اطمینان در اتحاد آتلانتیک شمالی به اینکه واشنگتن به تامین تسلیحات برای کی یف در صورت پیروزی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ادامه دهد، رو به افزایش است. به نوشته نشریه آلمانی ، تدوین طرح ادغام توسط جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو انجام شده است. خاطرنشان می شود که دولت آلمان در مورد این ابتکار تردید داشت، زیرا این می تواند به معنی آن باشد که ناتو در حال جنگ با روسیه است اما از سوی دیگر، مورد حمایت دولت های کشورهای اروپای شرقی قرار گرفت، اما روزنامه Handelsblatt این کشورها را بطور مشخص معرفی نکرده است.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو نه تنها با تهیه سلاح، بلکه از جمله با آموزش پرسنل در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری در اوکراین مشارکت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала