اوکراینی ها از کمبود گلوله و انواع تجهیزات شکایت کردند

© Министерство обороны РФ /  مراجعه به بانک تصاویر تسلیحات غربی قاچاق شده از اوکراین
تسلیحات غربی قاچاق شده از اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2024
اشتراک
رسانه: به ازای هر گلوله شلیک شده توسط ارتش اوکراین 10 گلوله روسی وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، یکی از نمایندگان سرویس امنیتی اوکراین به روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گفت که ارتش اوکراین با کمبود شدید تسلیحات، در درجه اول در توپخانه مواجه است. به گفته این نماینده سرویس امنیتی اوکراین، به ازای هر گلوله شلیک شده توسط نیروهای مسلح اوکراین، در حال حاضر ده گلوله روسی وجود دارد.
نماینده سرویس امنیتی اوکراین گفت: نیروهای اوکراینی اکنون به دلیل کمبود انواع تجهیزات "در موقعیت بسیار نامطلوبی قرار دارند". دیگر گفتگوکنندگان با وال استریت ژورنال در کی یف گفتند که یگان‌های نیروهای مسلح اوکراین باید از مهمات محافظت کنند زیرا می‌ترسند که ایالات متحده کمک‌های نظامی را کاهش دهد. یکی از نظامیان اوکراینی تاکید کرد که پس از تلاش ناموفق سال گذشته در یک ضد حمله گسترده توسط نیروهای مسلح اوکراین، ذخایر نیروی انسانی و تجهیزات آنها به شدت کاهش یافت و بنابراین اوکراین مجبور به مبارزه دفاعی شد. به گفته وال استریت ژورنال، در چنین شرایطی، این کشور بر حملات هواپیماهای بدون سرنشین از جمله در خاک روسیه متمرکز شده است.
تانک منهدم شده اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2024
ارتش اوکراین با کمبود شدید سرباز مواجه است
در مارس 2023، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اروپا، از قصد اتحادیه اروپا برای تامین 1 میلیون گلوله به اوکراین تا مارس 2024 خبر داد. از مارس 2023، اتحادیه اروپا 330 هزار مهمات ارسال کرده است. بلومبرگ نوشت که این طرح به دلیل تاخیر در تولید و نگرانی از اتمام ذخایر کشورهای اتحادیه اروپا قابل اجرا نیست. در 31 ژانویه، بورل اعلام کرد که تا مارس 2024 بیش از 500 هزار مهمات توپخانه را به اوکراین ارسال خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала