گوترش حمله اوکراین به لیسیچانسک را محکوم کرد

© AP Photo / John Thysآنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2024
اشتراک
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد به اسپوتنیک گفت، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، حمله به لیسیچانسک را محکوم می‌کند، مانند همه حملات به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی، به گفته وی، این حملات غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.
به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک روز دوشنبه گفت: "دبیرکل تمام حملات علیه غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی، از جمله گلوله باران لیسیچانک را محکوم می کند که بنا بر گزارش ها، بسیاری از غیرنظامیان را کشته یا مجروح کرده است. حملات علیه غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی توسط قوانین بشردوستانه بین المللی ممنوع و غیرقابل قبول است و باید فورا متوقف شود."
Сотрудники МЧС РФ разбирают завалы двухэтажного здания пекарни, обрушившегося в результате обстрела Лисичанска со стороны ВСУ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2024
هیمارس آمریکایی قاتل غیرنظامیان در لیسیچانسک است
پیش از این، لئونید پاسچنیک، رئیس جمهوری لوگانسک، گفته بود که نیروهای مسلح اوکراین یک شیرینی فروشی در لیسیچانسک را مورد هدف خود قرار دادند. بر اساس آخرین آمار، 28 نفر از جمله یک زن باردار و یک کودک پنج ساله کشته و 10 نفر مجروح شدند.
لیسیچانسک شهری در جمهوری لوگانسک است که در نزدیکی خط مقدم قرار دارد. در تابستان سال 2022، این شهر تحت کنترل اوکراین قرار گرفت. نیروهای اوکراینی با خروج از لیسیچانسک، بخشی از ساختمان های مهم اداری را منفجر و ویران کردند و در نتیجه درگیری، تأسیسات زیرساختی مهم آسیب دید. نیروهای مسلح اوکراین به طور منظم به گلوله باران شهر ادامه می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала