روسیه خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت به دلیل حمله به لیسیچانسک شد

© AFP 2023 / Johannes Eiseleاعضای اتحادیه اروپا در شورای امنیت: شهرک سازی اسرائیل غیر قانونیست
اعضای اتحادیه اروپا در شورای امنیت: شهرک سازی اسرائیل غیر قانونیست  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2024
اشتراک
معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در کانال تلگرامی خود نوشت: "روسیه در رابطه با حمله نیروهای مسلح اوکراین به لیسیچانسک، خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل برای روز سه شنبه شده است."
به گزارش اسپوتنیک، "دیمیتری پولیانسکی" روز دوشنبه اعلام کرد: "روسیه در رابطه با حمله نیروهای مسلح اوکراین به لیسیچانسک، خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل شد. با در نظر گرفتن برنامه کاری از قبل توافق شده شورای امنیت، ما انتظار داریم که برای ساعت 15:00 به وقت نیویورک در 6 فوریه این جلسه برنامه ریزی شود."
پیش از این، لئونید پاسچنیک، رئیس جمهوری لوگانسک، گفته بود که نیروهای مسلح اوکراین یک شیرینی فروشی در لیسیچانسک را مورد هدف خود قرار دادند. بر اساس آخرین آمار، 28 نفر از جمله یک زن باردار و یک کودک پنج ساله کشته و 10 نفر مجروح شدند.
لیسیچانسک شهری در جمهوری لوگانسک است که در نزدیکی خط مقدم قرار دارد. در تابستان سال 2022، این شهر تحت کنترل اوکراین قرار گرفت. نیروهای اوکراینی با خروج از لیسیچانسک، بخشی از ساختمان های مهم اداری را منفجر و ویران کردند و در نتیجه درگیری، تأسیسات زیرساختی مهم آسیب دید. نیروهای مسلح اوکراین به طور منظم به گلوله باران شهر ادامه می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала