رسانه: غرب به اوکراین می فهماند مناطق جدا شده قابل بازگشت نیستند

© AP Photo / Andrew Kravchenkoپیش بینی بدتر شدن اوضاع اوکراین در زمستان
پیش بینی بدتر شدن اوضاع اوکراین در زمستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2024
اشتراک
نشریه اسپانیایی می آورد، کشورهای غربی به اوکراین القا می کنند که بازگشت سرزمین های از دست رفته توسط کی یف بعید است.
به گزرش اسپوتنیک، در مطلب روزنامه اسپانیایی Pais آمده است: "واشنگتن و اروپا به طور فزاینده ای هشدار می دهند که لازم است امنیت اوکراین در درازمدت تضمین شود، اما در ازای پذیرش این واقعیت که روسیه بخشی از این کشور را اشغال خواهد کرد."
خاطرنشان می شود که هر چه درگیری طولانی تر باشد، توافق برای متحدان کی یف برای ارائه کمک به آن دشوارتر است. به ویژه در ایالات متحده، بین جمهوری خواهان و دموکرات ها بر سر تداوم حمایت نظامی اختلافاتی وجود دارد و حتی تغییراتی در سخنان رئیس جمهور جو بایدن رخ داده است. به عنوان مثال، اگر قبلاً گفته بود که واشنگتن "تا زمانی که لازم باشد" از کی یف حمایت می کند، سپس در دسامبر سال گذشته گفت که ایالات متحده "تا زمانی که ممکن است" به تامین تسلیحات اوکراین ادامه خواهد داد.
در تالار سنت جورج کرملین در تاریخ 30 سپتامبر 2022، پس از نتایج همه پرسی در 23 تا 27 سپتامبر، مراسم امضای توافق نامه هایی در مورد پذیرش جمهوری های مردمی دونتسک و لوگانسک و همچنین زاپاروژیه و خرسون توسط روسیه برگزار شد. این اسناد توسط رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین و سران این مناطق دنیس پوشیلین، لئونید پاسچنیک، اوگنی بالتسکی و ولادیمیر سالدو امضا شد. با الحاق این مناطق، جمعیت روسیه از 145 میلیون نفر به تقریباً 153-158 میلیون نفر افزایش یافت. قلمرو این کشور با در نظر گرفتن مرزهای رسمی مناطق جدید که متناسب با خاک بلغارستان هستند، 108.8 هزار کیلومتر مربع افزایش یافت.
کریمه در مارس 2014 پس از برگزاری همه پرسی پس از کودتا در اوکراین به منطقه روسیه تبدیل شد. در همه پرسی 96.77 درصد از رای دهندگان در کریمه و 95.6 درصد در سواستوپل موافق پیوستن به روسیه بودند. اوکراین همچنان کریمه را سرزمین اشغالی موقت خود می‌داند و بسیاری از کشورهای غربی در این مورد از کی یف حمایت می‌کنند. به نوبه خود، رهبری روسیه بارها اعلام کرده است که ساکنان کریمه به اتحاد مجدد با روسیه از طریق ابزارهای دموکراتیک و با رعایت کامل قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل رای دادند. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، موضوع کریمه "بالاخره بسته شده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала