کی‌یف با طرح دعوی قضایی علیه روسیه، خود را به دادگاه کشاند

© Sputnik / Valeriy Melnikovکی‌یف با طرح دعوی قضایی علیه روسیه، خود را به دادگاه می کشاند
کی‌یف با طرح دعوی قضایی علیه روسیه، خود را به دادگاه می کشاند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2024
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه: در نهایت، تنها یک سوال در دادگاه باقی می ماند، اینکه آیا اوکراین در دونباس نسل کشی کرده است یا خیر، یعنی کی‌یف به عنوان بخشی از ادعاهای خود، خود را در دادگاه قرار داده است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه گفت: یک سوال در دادگاه بین المللی دادگستری باقی می ماند - آیا اوکراین در دونباس نسل کشی کرد یا خیر؟.

جوآن دونوگو، رئیس دادگاه، گفت: دیوان بین‌المللی دادگستری در 2 فوریه حکم داد که صلاحیت رسیدگی به بیشتر دعاوی اوکراین در سال 2022 علیه فدراسیون روسیه در مورد عملیات ویژه روسیه را دارد.
دادگاه حکم داد که ادعای اوکراین علیه فدراسیون روسیه را از سال 2022 به دلیل خصومت ها بررسی کند. دادگاه سازمان ملل همچنین شش اعتراض اولیه روسیه به ادعای اوکراین را رد کرد و آن را قابل قبول اعلام کرد.
در عین حال، دادگاه تصمیم گرفت در این دعوی در خصوص اعمال کنوانسیون نسل کشی به تعدادی از ادعاهای اوکراین علیه روسیه رسیدگی نکند. اوکراین در شکایت خود خاطرنشان کرد که استفاده از زور توسط روسیه در جریان عملیات ویژه مغایر با کنوانسیون نسل کشی است. با این حال، دادگاه صلاحیت تصمیم گیری در این بخش از پرونده را ندارد.
وزارت امور خارجه روسیه درباره تصمیمات دادگاه سازمان ملل اظهار نظر کرد و گفت: تمام ادعاهای اوکراین مبنی بر اینکه روسیه کنوانسیون نسل کشی را با "سوء استفاده" برای توجیه آغاز عملیات در اوکراین نقض کرده است، به طور کامل توسط دادگاه رد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала