فرمانده کل ارتش اوکراین به زلنسکی اعلام کرد که وضعیت رژیم کی یف بهبود نخواهد یافت

© AP Photo / Efrem Lukatskyزالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین
زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2024
اشتراک
والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، طی گفتگو با ولادیمیر زلنسکی، رهبر این کشور که قصد خود را برای برکناری این ژنرال اعلام کرده، به صراحت اظهار داشت که بهبود سریع در موقعیت اوکراین در میدان جنگ بعید است.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک منبع بلندپایه اوکراینی منتشر کرده است.
به گفته این منبع، زلنسکی در جریان این گفتگو در 29 ژانویه احتمال داد که تغییر رهبری می تواند به بهبود وضعیت در شرایطی کمک کند که مردم از جنگ خسته شده اند و کمک های شرکای بین المللی کندتر شده است.
در مقاله منتشره آمده است: "ژنرال عصبانی نبود... او در مورد مشکلاتی که جانشین او به ارث خواهد برد، صحبت کرده و فهماند که چرا احتمال بهبود سریع موقعیت اوکراین در میدان جنگ اندک است". روزنامه آمریکایی اشاره می کند که زلنسکی نیز به نوبه خود با دقت به صحبت های فرمانده کل قوای خود گوش داد.
سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
وزیر دفاع روسیه: ارتش اوکراین فقط طی ماه ژانویه بیش از 23 هزار نفر از افراد خود را از دست داد
پیش از این روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود که زلنسکی در 29 ژانویه با زالوژنی دیدار کرده و تنها سمت مشاور مقامات اوکراینی را پس از برکناری به وی پیشنهاد کرده است. مجله اکونومیست نیز به نوبه خود مدعی شد که به زالوژنی پست وزیر امنیت ملی و شورای دفاع اوکراین پیشنهاد شد، اما ژنرال اوکراینی نپذیرفت.
این نشریه همچنین نوشت که به رئیس فعلی اداره کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین، کریل بودانوف، پست فرماندهی کل نیروهای مسلح اوکراین پیشنهاد شد، اما او "در آخرین لحظه امتناع کرد. ” این روزنامه به نقل از یکی از همکاران نزدیک بودانوف ادعا می کند که او نمی خواست این سمت را قبول کند ، اما "این تصمیم گیری به او بستگی ندارد."
نشریات اکونومیست و فایننشال تایمز مدعی شده اند که همچنین الکساندر سیرسکی، فرمانده نیروی زمینی از جمله مدعیان پست فرماندهی کل نیروهای مسلح اوکراین است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала