قطر: ایران همسایه ما است/ همه طرف‌ها را به آرامش دعوت می‌کنیم

© Ministry of Foreign Affairs of Iranحسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر
حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2024
اشتراک
نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در سخنانی گفت: "ایران همسایه ما است و در راستای تعامل گشاده با آن حرکت و همه طرف‌ها را در منطقه دعوت به آرامش می‌کنیم."
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "الخلیج آنلاین"، "عبدالرحمن آل ثانی" نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر گفت: "ما در حال حاضر وضع بهتری نسبت به چند هفته قبل درباره دستیابی به توافق در غزه داریم."
وی افزود: ما به توافق با "اسرائیلی‌ها" رسیده‌ایم، اما نیاز به گفت وگو درباره جزئیات توافق با حماس داریم. ما همواره باید خوش بین باشیم و نباید در وعده‌ها مبالغه و اغراق کنیم.
آل ثانی ادامه داد: "هنوز شمار اسیرانی که آزاد خواهند شد، مشخص نیست، اما در حال حاضر از زنان و سالخوردگان سخن می‌گوییم."
وی بیان کرد: "آمریکا و قطر روابط قوی دارند و امکان کمک به ثبات منطقه وجود دارد. اقدام نظامی نتیجه دلخواه به همراه نخواهد داشت. باید مانع جنگ شد و از طریق گفت وگو به راهکاری رسید."
نخست وزیر و وزیر خارجه قطر اضافه کرد: "حق نداریم که تعیین کنیم چه کسانی غزه را اداره کنند و این فلسطینیان هستند که درباره سرنوشت خود تصمیم می گیرند."
وی اظهار داشت: "آژانس آنروا یک سازمان مورد احترام زیاد است که کار بزرگی برای ملت فلسطین انجام داده است. اتهام زدن به کل آنروا به خاطر رفتار برخی از کارکنان آن، روا نیست."
وزیر خارجه قطر بیان کرد: "ایران همسایه ما است و در راستای تعامل گشاده با آن حرکت می‌کنیم و همه طرف‌ها را در منطقه دعوت به آرامش می‌کنیم."
وی افزود: "همگی نیاز داریم که به دیپلماسی و مهار اوضاع در خاورمیانه و تمرکز بر حل مشکل روی آوریم."
از سوی دیگر وزارت خارجه قطر در بیانیه ای از رایزنی وزیر خارجه این کشور با مسئولان آمریکایی خبر داد و افزود که وزیر خارجه قطر با "جیک سالیوان" مشاور امنیت ملی آمریکا اوضاع غزه را مورد رایزنی قرار داده است.
در این دیدار بر ضرورت راهکار عادلانه و دائمی برای مساله فلسطین تاکید شد.
همچنین در این دیدار بر اهمیت تداوم ورود کمک های بشردوستانه به غزه تاکید شد و راههای کاهش تنش در خاورمیانه مورد بررسی قرار گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала