چرا آمریکا نتوانست حمله پهپادی اخیر به پایگاه خود را دفع کند؟

CC BY 2.0 / The U.S. Army / Black Hawk unloadحملات موشکی جدید به پایگاه های آمریکا در استان دیرالزور سوریه
حملات موشکی جدید به پایگاه های آمریکا در استان دیرالزور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2024
اشتراک
وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که ارتش آمریکا نتوانست از حمله به پایگاهی در خاورمیانه جلوگیری کند زیرا یک پهپاد دشمن را با هواپیمای خود اشتباه گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی آمریکا شامگاه یکشنبه اعلام کرد که در حمله پهپادی روز یکشنبه به پایگاه نظامی آمریکا در مرز سوریه و اردن، سه سرباز آمریکایی کشته و 25 نفر زخمی شدند. جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی گفت که ایالات متحده قطعا به حمله علیه ارتش خود در خاورمیانه پاسخ خواهد داد و زمان و روش را برای انجام این کار انتخاب خواهد کرد.
به نوشته وال استریت ژورنال، پهپاد دشمن همزمان با بازگشت پهپاد آمریکایی به پایگاه در حال نزدیک شدن به پایگاه بوده است.
این روزنامه می‌نویسد: "بازگشت پهپاد آمریکایی باعث ایجاد سردرگمی در مورد دوستانه یا خصمانه بودن پهپاد نزدیک‌شده شده است".
خاطرنشان می‌شود که به گفته مقامات، پهپاد دشمن از عراق توسط "نظامیان تحت حمایت تهران" پرتاب شده است. با این حال، مقامات هنوز مدرکی پیدا نکرده اند که نشان دهد ایران پشت این حمله بوده است.
این نشریه می نویسد که با توجه به این حادثه، ایالات متحده در حال بررسی امکان حمله به "ستیزه جویان" در عراق، سوریه و ایران است، اگرچه مقامات اذعان دارند که حملات به خاک ایران کمتر محتمل به نظر می رسد.
از ابتدای تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل، پایگاه های آمریکایی رهبری ائتلاف بین المللی در عراق و همچنین نیروهای آمریکایی در سوریه مرتبا مورد حمله قرار گرفته اند که گروه های شیعه مسلح فعال در عراق مسئولیت آن را بر عهده می گیرند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала