ادامه دوگانه گویی های واشنگتن در قبال ایران

© AP Photo / Susan Walshجان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2024
اشتراک
سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده پس از صحبت های مقامات کاخ سفید مبنی بر پاسخ دادن به ایران و حامیانش در منطقه پس از حملات اخیر به مواضع آمریکا در خاورمیانه اعلام کرد، کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست.
به گزارش اسپوتنیک، "جان کربی" روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان پیرامون کشته و زخمی شدن چند نظامی آمریکا در اردن نزدیک مرز با سوریه در صحبت هایی گفت: "رئیس جمهور آمریکا پاسخ مناسبی را که باید در آینده اتخاذ شود، بررسی خواهد کرد. می‌دانیم که ایران و گروه‌هایی که از آنها حمایت می‌کند، در پشت این حمله هستند!"
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد: "ما نمی‌خواهیم این حملات غیرقابل قبول ادامه یابد و آنچه را که باید برای حفاظت از منافع امنیت ملی خود انجام خواهیم داد."
کربی افزود: "ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم و نمی‌خواهیم دامنه درگیری در غرب آسیا را گسترش دهیم. مذاکرات مربوط به گروگان ها سازنده بود و برای دستیابی به توافق باید کارهای زیادی انجام شود."
امریکا و خاورمیانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2024
گزارش و تحلیل
واکنش آمریکا در مقابل حمله به پایگاه اش
وی با طرح ادعایی گفت: "ما معتقدیم که کتائب حزب الله مورد حمایت ایران پشت حمله دیروز در اردن است!"
این مقام کاخ سفید در خصوص اتهام زنی اخیر این کشور و برخی متحدان آن به آن روا نیز ادعا کرد: "اتهامات مربوط به مشارکت کارکنان آن روا در حمله 7 اکتبر به اسرائیل جدی است و ما آنها را جدی می‌گیریم! اتهامات وارده به کارکنان آن روا نباید کار آن را به چالش بکشد، زیرا این نهاد سازمان ملل به نجات جان هزاران نفر کمک می‌کند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала