کاخ سفید و سنا به توافقی برای تشدید تدابیر امنیتی در مرز مکزیک نزدیک شده اند

© AP Photo / Gregory Bullدیوار روی دیوار : ساکنین مرز آمریکا و مکزیک چطور زندگی می کنند
دیوار روی دیوار : ساکنین مرز آمریکا و مکزیک چطور زندگی می کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2024
اشتراک
سی‌بی‌اس روز یکشنبه به نقل از سه منبع آگاه از جزئیات این توافق گزارش داد که گروهی از سناتورهای آمریکایی در آستانه رسیدن به توافق سازش با کاخ سفید برای تشدید تدابیر امنیتی در مرز با مکزیک هستند.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته این شبکه تلویزیونی، جزئیات این توافق ممکن است در اوایل هفته آینده علنی شود. لایحه آینده، همانطور که توسط نویسندگان تصور شده است، سطح بی سابقه عبور غیرقانونی ثبت شده در مرز جنوبی ایالات متحده در سه سال گذشته را کاهش می دهد.
به گفته این شبکه تلویزیونی، این توافق به دولت این حق را می دهد که در مواردی که جریان مهاجران غیرقانونی به اوج خود می رسد، روند پناهندگی را به حالت تعلیق درآورد. این نوآوری به ویژه بر تعدادی از مناطق در ایالت های آریزونا، کالیفرنیا، نیومکزیکو و تگزاس تأثیر خواهد گذاشت، جایی که مهاجران به طور منظم از مرز عبور می کنند و به مقامات تسلیم می شوند و آنها نیز اغلب آنها را آزاد می کنند.
در همین حال، همانطور که CBS خاطرنشان می کند، حتی در صورت رسیدن به مصالحه، پیش نویس توافق با مقاومت شدید در مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان مواجه خواهد شد که اعضای آن بر گام های قاطع تر برای تامین امنیت مرز اصرار دارند. پیش از این، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود که پیش نویس توافق در مورد این موضوع به شکل فعلی آن "محکوم به شکست است".
حل بحران در مرز با مکزیک سنگ بنای تصویب تخصیص بودجه اضافی مورد درخواست دولت رئیس جمهور جو بایدن، از جمله برای نیازهای اوکراین است. دولت آمریکا تقریبا 4 ماه پیش درخواستی را به کاپیتول هیل ارسال کرد، اما هنوز تایید نشده است. این درخواست شامل تامین مالی برای نیازهای اسرائیل و کی یف و همچنین مقابله با چین در آسیا است. در مجموع، کاخ سفید مایل است حدود 106 میلیارد دلار برای این نیازها دریافت کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала