سفیر آفریقای جنوبی در تهران: در حمایت از فلسطین تسلیم هیچ فشاری نخواهیم شد + ویدئو

© Photo / IRNAفرانسیس مُلُوی، سفیر آفریقای جنوبی در تهران
فرانسیس مُلُوی، سفیر آفریقای جنوبی در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2024
اشتراک
سفیر آفریقای جنوبی در تهران معتقد است که حمایت کشورش از مردم فلسطین به تاریخ مبارزه آفریقای جنوبی برای آزادی برمی گردد و در این راه تسلیم هیچ گونه فشاری نخواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، فرانسیس مُلُوی، سفیر آفریقای جنوبی در تهران در مصاحبه ای به خبرنگار ایرنا گفت که پرونده‌ای که آفریقای جنوبی علیه اسرائیل تشکیل داده، باید با توجه به تاریخ و تجربه خودمان مورد بررسی قرار بگیرد. معتقدیم مبارزه مردم فلسطین، بسیار شبیه به مبارزه ما برای آزادی و عدالت تحت آپارتاید است. برای مثال، ما در یک دوره بسیار طولانی ۳۵۰ ساله، استعمار، نژادپرستی و آپارتاید را تجربه کردیم. مهم‌تر از این، حمایت گسترده ای بود که جهان به ملت آفریقای جنوبی نشان داد و کشورهای زیادی از جمله ایران و فلسطین در مبارزه برای آزادی و عدالت با ما همراه بودند.
پرچم آفریقای جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2024
وزارت خارجه آفریقای جنوبی: تصمیم دادگاه سازمان ملل در مورد اسرائیل پیروزی برای حاکمیت قانون است
وی اظهار کرد: اهمیت این پرونده، این است که ما آن را در پاسخ به وقایع ۱۰۰ روز گذشته، به دیوان بین المللی دادگستری آوردیم. بسیار روشن است آنچه اسرائیل در غزه از ۷ اکتبر انجام داده به وضوح نسل کشی است. ما به عنوان آفریقای جنوبی و کشورهای دیگر امضاکننده کنوانسیون نسل کشی معتقدیم وظیفه ما جلوگیری از قتل عام و مجازات کسانی است که این جنایت را علیه مردم فلسطین انجام می دهند.
فرانسیس مُلُوی افزود: از طرفی دیگر سخنگویان اسرائیلی اساسا ما را به همکاری با حماس متهم می کنند و می گویند بازوی قانونی حماس هستیم تا این پرونده را به حاشیه ببرند. با توجه به تاریخ و تجربه‌ای که داریم، در جریان هستیم که مبارزه برای عدالت و آزادی آسان نخواهد بود؛ مهم این است که تحت تاثیر مخالفت‌ها قرار نگیریم و تمرکز خود را از دست ندهیم، زیرا می‌دانیم که در سمت درست تاریخ و عدالت قرار داریم و با وجود چالش‌ها و تهدیدهای مجبور باید به تلاش خود دهیم.
وی تاکید کرد: همچنین باید بگویم علاوه بر شرایط سختی که برای فلسطینی ها وجود دارد، شرایط برای کسانی که از مردم فلسطین حمایت می‌کنند نیز آسان نخواهد بود. ما شاهد هستیم که در دانشگاه های سراسر جهان چه اتفاقی می افتد؛ می‌بینیم که مقامات دیگر کشورها علیه افرادی که در حمایت از فلسطین اعتراض می کنند، چه اقداماتی انجام می دهند. بنابراین، ما می دانیم اینها چالش هایی هستند که با آنها روبرو خواهیم شد و در حمایت از مردم فلسطین تسلیم نخواهیم شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала