بحران مهاجران در تگزاس؛ اتحادیه مرزبانی آمریکا از تگزاس دفاع کرد

© AP Photo / Eric GayМексиканские мигранты пролезают под колючей проволокой вдоль реки Рио-Гранде в штате Техас
Мексиканские мигранты пролезают под колючей проволокой вдоль реки Рио-Гранде в штате Техас - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2024
اشتراک
اتحادیه مرزبانی آمریکا اعلام کرد که دفتر بایدن ضمن درگیری با ایالت تگزاس در حفاظت از ایالات متحده دخالت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، اتحادیه ماموران و کارمندان سرویس مرزی آمریکا، در بحبوحه درگیری بین تگزاس و مقامات فدرال بر سر وضعیت مهاجران غیرقانونی گفت که کاخ سفید "هر کاری را انجام می دهد تا در امنیت مرزها دخالت کند."
سازمان اتحادیه مرزبانی آمریکا به خبرنگار اسپوتنیک گفت: مایه تاسف است که دولت فعلی هر کاری برای تضعیف امنیت مرزهای ما انجام دهد.
طبق گزارش ها، دولت بایدن با مقامات تگزاس بر سر تدابیر امنیتی مرزی درگیر شده است.
ایلان ماسک، سرمایه دار آمریکایی نیز در مورد بحران مهاجران در ایالت تگزاس گفت که گشت مرزی در مرز جنوبی ایالات متحده در زمینه مهاجرت غیرقانونی به ایالات متحده کمک دریافت کرده است.

ایلان ماسک در مورد بحران مهاجران در ایالت تگزاس در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ساختن دیوار، مانور منحرف کننده است. برای اصلاح این وضعیت نیازی به دیوار نیست. وظیفه گشت مرزی تسهیل ورود غیرقانونی در مقیاس بزرگ به ایالات متحده است. مشکل اساسی این است که هر کسی می تواند بدون هیچ مدرکی درخواست پناهندگی دهد، به این معنی که کل زمین می تواند به آمریکا بیاید.

مقامات تگزاس اصرار دارند که امنیت مرزها به درستی انجام نمی شود و این امر منجر به ثبت تعداد بی سابقه مهاجران غیرقانونی به ایالات متحده شده است.
Граффити на границе Мексики и США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2024
واشنگتن خواستار حل و فصل اختلافات مرزی در تگزاس شد
دولت جو بایدن به نوبه خود، اقدامات اتخاذ شده توسط مقامات محلی را غیرقانونی و زیادی می خواند.
پیشتر، دادگاه عالی حکم داده بود که گرگ ابوت، فرماندار تگزاس را ملزم کرده است که موانعی را که برای مهار مهاجران ایجاد شده بود، بردارد.
رهبری 25 ایالت آمریکا بایدن را به عدم تمایل به مبارزه با مهاجرت غیرقانونی متهم کرد و خود ابوت آشکارا اعلام کرد که آماده درگیری احتمالی با دولت فدرال است.
ایالات متحده در ماه های اخیر شاهد سطوح بی سابقه مهاجرت غیرقانونی بوده است، به طوری که مقامات مرزی دسامبر گذشته 302000 عبور غیرقانونی از مرز را ثبت کردند که بیشترین تعداد در یک ماه است. علاوه بر این، در تمام سه سالی که بایدن رهبری آمریکا را برعهده داشت، رکورد تعداد مهاجران غیرقانونی به ثبت رسیده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала