روسیه منتظر محکومیت بین المللی حادثه ایل-76 است

© Photo / RIA Novostiدر محل سقوط هواپیمای ایل-76 که از سوی اوکراین موشک باران شد
در محل سقوط هواپیمای ایل-76 که از سوی اوکراین موشک باران شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2024
اشتراک
روسیه خواستار آن است کسانی که ایل-76 را ساقط کردند به دست عدالت سپرده شوند.
به گزارش اسپوتنیک، روسیه خواستار آن است که تمام کسانی که مرتکب اقدامات تروریستی شنیع می شوند، قاطعانه محکوم و پاسخگوی اقدامات خود باشند.
الکساندر لوکاشویچ، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا، در مورد حمله تروریستی کی‌یف که در نتیجه آن یک هواپیمای ایل-76 در نزدیکی بلگورود سرنگون شد، به خبرنگاران گفت: "ما خواهان محکومیت شدید و پیگرد قانونی همه کسانی هستیم که مرتکب چنین اقدامات تروریستی شنیع می شوند".
این دیپلمات تاکید کرد که فاجعه ایل-76 در خاک روسیه رخ داده و این هواپیما با نیت خیر و اهداف بشردوستانه در حال پرواز بود. اگر در میان برخی از مقامات بین‌المللی تردیدهایی در این مورد وجود دارد، آن‌ها بی‌ارزش هستند، زیرا ما برای واکنش روشن نسبت به این قضیه تلاش خواهیم کرد.
Председатель Государственной Думы РФ Сергей Нарышкин на пленарном заседании Госдумы РФ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2024
مدیر اطلاعات خارجی روسیه از تحریکات احتمالی غرب به دلیل شکست هایش در اوکراین خبر داد
الکساندر لوکاشویچ، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا به خبرنگاران گفت: "طرف روسی انتظار دارد که حمله تروریستی کی‌یف که در نتیجه آن یک هواپیمای ایل-76 در نزدیکی بلگورود سرنگون شد، با محکومیت بین المللی از جمله از سوی سازمان امنیت و همکاری اروپا روبرو شود.
نماینده دائم فدراسیون روسیه در این سازمان تصریح کرد که او شخصا و "با ناراحتی" از یان بورگ، رئیس مالتی سازمان امنیت و همکاری اروپا و وزیر امور خارجه مالت، پرسید: "چه چیزهای ظالمانه‌تری باید رخ دهد تا مردم توجه کنند و آن را محکوم کنند.
روز 24 ژانویه (چهارشنبه)، نیروهای مسلح اوکراین یک هواپیمای ترابری نظامی ایل-76 را بر فراز استان بلگورود که حامل 65 اسیر اوکراینی برای تبادل بود، سرنگون کرد. همه اسیران داخل هواپیما و همچنین شش خدمه و سه نفر همراه - در مجموع 74 نفر جان خود را از دست دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала