لاوروف: روسیه نیازی ندارد به کسی حمله کند

© Sputnik / Сергей Гунеев /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف وزیر امور خارجه روسیه
لاوروف وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2024
اشتراک
لاوروف گفت روسیه هیچ نیازی ندارد که به کسی حمله کند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه نیازی ندارد به کسی حمله کند، اظهارات اتحادیه اروپا و ناتو در این باره مزخرف است.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: مزخرف است... ما هیچ تمایلی نداریم، نیازی نداریم، نه نظامی، نه سیاسی، نه اقتصادی که به کسی حمله کنیم.
در سال های اخیر، روسیه از فعالیت بی سابقه ناتو در مرزهای غربی خود خبر داده است. ناتو در حال گسترش فعالبت ها است و آن را "بازدارندگی از تجاوز روسیه" می نامد. مسکو بارها نسبت به افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است. کرملین خاطرنشان کرد که روسیه کسی را تهدید نمی کند، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک است نادیده نخواهد گرفت. مسکو بارها اشاره کرده است که هدف ناتو رویارویی است. همانطور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد، گسترش بیشتر بلوک امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو همچنان از گفتگو با ناتو استقبال می کند، اما بر مبنای برابر، در حالی که غرب باید مسیر نظامی کردن قاره را کنار بگذارد. کرملین خاطرنشان کرد که روسیه تهدیدی ایجاد نمی کند، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک است نادیده نخواهد گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала