بگو مگوی لاوروف و نماینده اسرائیل در سازمان ملل به خاطر ایران

© Sputnik / Press Service of the Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف
لاوروف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2024
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و گیلاد اردان، نماینده دائم اسرائیل در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره موضوع فلسطین، انتقاداتی را با یکدیگر رد و بدل کردند.
به گزارش اسپوتنیک، دیپلمات اسرائیلی "گیلاد اردان" از ایران انتقاد و آن را متهم کرد که به روسیه تسلیحاتی می‌دهد که گفته می‌شود در عملیات ویژه در اوکراین از آن استفاده می‌کند.
سرگئی لاوروف در این زمینه گفت: "امروز، برخی از هیئت‌ها این امکان را یافتند که اتهامات علیه روسیه را در رابطه با عملیات نظامی ویژه علیه رژیم نازی در کی‌یف تکرار کنند. آنها را به وجدان خود واگذار می کنیم".
وزیر امور خارجه روسیه در عین حال خواستار عدم فراموشی تصمیم سازمان ملل برای ایجاد کشور فلسطین شد، زیرا توافقات مینسک در سال 2015 که به اتفاق آرا توسط این شورا به تصویب رسید، از یادها رفت.
لاوروف افزود: "ما نمی توانیم اجازه دهیم چنین اقدامات جنایتکارانه علیه مردم فلسطین تکرار شود."
کشورهای غربی ادعا می کنند که ایران هواپیماهای بدون سرنشین برای عملیات نظامی در اوکراین به روسیه می دهد. مسکو و تهران چنین اتهاماتی را رد کردند. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در اواسط ژانویه در مجمع جهانی اقتصاد در داووس بار دیگر تاکید کرد که جمهوری اسلامی هرگز پهپاد و موشکی را برای استفاده در اوکراین به روسیه نداده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала