- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

وزارت خارجه روسیه: حمله اوکراین به دونتسک یک اقدام تروریستی وحشیانه است

© Sputnik / Sergey Baturin /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه: حمله نیروهای مسلح اوکراین به دونتسکیک اقدام تروریستی وحشیانه است
وزارت خارجه روسیه: حمله نیروهای مسلح اوکراین به دونتسکیک اقدام تروریستی وحشیانه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2024
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه حمله نیروهای مسلح اوکراین به دونتسک را اقدامی تروریستی وحشیانه علیه شهروندان خواند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه حمله نظامیان اوکراینی به دونتسک در صبح یکشنبه را به شدت محکوم می کند و از ساختارها و دولت های بین المللی می خواهد که آن را محکوم کنند.
در صبح روز 21 ژانویه، نیروهای اوکراینی به منطقه کروفسکی دونتسک حمله کردند. به گفته دنیس پوشیلین رئیس جمهوری خلق دونتسک ، تعداد کشته شدگان طبق آخرین داده ها 25 نفر است و 20 نفر دیگر از جمله دو کودک مجروح شده اند.
در پیام وزارت خارجه روسیه آمده است: طرف روسی قاطعانه این حمله خائنانه به غیرنظامیان را محکوم می کند. تمایل بی بند و بار غرب برای تحمیل "شکست راهبردی" به روسیه با کمک دست نشانده های اوکراینی، که آماده اند نامسئولانه و بدون محدودیت از آنها حمایت کند، رژیم کی یف را به سمت اقدامات بی پروا از جمله اقدامات تروریستی، نقض گسترده قانون و اقدامات بشردوستانه بین المللی و جنایات جنگی سوق می دهد.
علاوه بر این، وزارت خارجه روسیه از همه دولت های مسئول و ساختارهای بین المللی مربوطه خواست تا این حمله تروریستی را محکوم کنند.
در پیام وزارت خارجه روسیه تاکید شده است: سکوت آنها به معنای تایید ضمنی قتل غیرنظامیان و تشویق نئونازی های اوکراینی به ارتکاب جنایات خونین تر خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала