سقوط هواپیمای مسافربری هند در افغانستان

© Sputnikبعد از خروج امریکا از افغانستان مبارزه روسیه و چین به خاطر نفوذ در منطقه آغاز میشود
بعد از خروج امریکا از افغانستان مبارزه روسیه و چین به خاطر نفوذ در منطقه آغاز میشود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2024
اشتراک
یک هواپیمای مسافربری هندی در کوهستان های ولایت بدخشان افغانستان سقوط کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقامات محلی، یک هواپیمای مسافربری هندی در کوهستان های ولایت بدخشان افغانستان سقوط کرد.
تا کنون اطلاعات بیشتری در این خصوص گزارش نشده است.
آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه گزارش داد که هواپیمای فالکون که در افغانستان ناپدید شده است، در فهرست دولتی هواپیماهای غیرنظامی فدراسیون روسیه ثبت شده است.
خاما پرس گزارش داد که هواپیمای هندی از مسیر اصلی خود منحرف شد. ارتباط با هواپیمای فالکون 10 که در رجیستر دولتی هواپیماهای غیرنظامی فدراسیون روسیه ثبت شده بود، عصر روز شنبه 20 ژانویه، در حالی که در حریم هوایی افغانستان نزدیک مرز تاجیکستان بود، قطع شد و از صفحه رادار ناپدید گشت.
به گزارش سرویس هواپیمایی روسیه، هواپیمای مفقود شده در حال انجام یک پرواز چارتر پزشکی در مسیر گایا (هند) - تاشکند - مسکو بود. براساس اطلاعات اولیه، ۶ سرنشین شامل ۴ خدمه و ۲ مسافر در این هواپیما حضور داشتند. سرویس های عملیاتی گزارش می دهند که دو شهروند روسیه در هواپیمای ساقط شده هند در افغانستان حضور داشتند.
علاوه برآن، یک منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: هواپیمای سقوط کرده در افغانستان، یک پرواز خصوصی انتقال پزشک از پاتایا تایلند به مسکو بوده است. کمی دیرتر وزارت هوانوردی هند اعلام کرد که هواپیمای سقوط کرده در افغانستان در مراکش ثبت شده است.
کمیته تحقیقات روسیه گزارش داد که یک پرونده جنایی در رابطه با سقوط یک هواپیما در افغانستان با اتباع روسی باز شده است.
بازرسان کمیته تحقیقاتی، از جمله با همکاری وزارت امور خارجه روسیه، مجموعه ای از اقدامات تحقیقاتی را با هدف تعیین تمام شرایط حادثه سازماندهی خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала