پیامدهای حمله موشکی ایران به پاکستان

© AP Photo / Muhammad Sajjad پیامدهای حمله موشکی ایران به پاکستان
 پیامدهای حمله موشکی ایران به پاکستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2024
اشتراک
وزیر خارجه پاکستان: حمله موشکی ایران به روابط بین کشورها آسیب زده است.
به گزارش اسپوتنیک، جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه پاکستان، پس از حمله با همتای ایرانی خود، تهدید تروریسم را اذعان کرد اما گفت که اقدامات یکجانبه می تواند ثبات و صلح را در منطقه تضعیف کند.
وی همچنین گفت که این حمله موشکی آسیب جدی به روابط دوجانبه وارد کرده است و افزود که اسلام آباد این حق را برای خود محفوظ می داند که به این "اقدام تحریک آمیز" پاسخ دهد.
در پیام وزیر خارجه پاکستان که در سایت این وزارت خانه منتشر شده آمده است: وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه تروریسم یک تهدید مشترک در منطقه است و نیازمند تلاش های متمرکز و هماهنگ برای مقابله با این خطر است، خاطرنشان کرد: تلاش های یکجانبه می تواند صلح و ثبات منطقه را به شدت تضعیف کند. هیچ کشوری در منطقه نباید این مسیر خطرناک را طی کند.
شب قبل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که با موشک‌های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین پایگاه اصلی گروهک تروریستی جیش‌العدل واقع در پاکستان را هدف قرار داده است. پاکستان حمله ایران را به شدت محکوم کرد و روز چهارشنبه سفیر خود را از تهران فراخواند و همچنین اعلام کرد که سفیر ایران نیز فعلا نمی تواند به ماموریت دیپلماتیک خود در اسلام آباد ادامه دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала