کاخ سفید: آمریکا روی بسته های کمکی جدید برای اوکراین کار نمی کند

© AP Photo / Susan Walshجان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا
جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2024
اشتراک
هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت که ایالات متحده در حال حاضر روی بسته‌های کمک نظامی جدید برای اوکراین کار یا برنامه‌ریزی نمی‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی طی یک جلسه توجیهی منظم گفت: "این بسته 27 دسامب آخرین مورد بود. ما در حال کار بر روی آن نیستیم و برنامه ای برای تخصیص بسته های کمک نظامی جدید در این مرحله نداریم."
این مقام توضیح داد که دلیل کمبود کمک های نظامی جدید برای اوکراین کمبود بودجه است.
او گفت: "به همین دلیل است که تأیید درخواست برای بودجه اضافی بسیار مهم است تا بتوانیم به ارائه این کمک ادامه دهیم."
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در 27 دسامبر گفت که واشنگتن بسته کمک نظامی 250 میلیون دلاری به کی یف ارائه می کند که تا سال 2023 ادامه خواهد داشت. دولت جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات، در ماه اکتبر درخواستی برای تخصیص بودجه اضافی در سال مالی 2024 به کنگره ارسال کرد، اما هنوز تاییدیه دریافت نکرده است.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین تأکید کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала