پنتاگون حمله حوثی ها به یک کشتی باری در دریای سرخ را تایید کرد

CC0 / Pixabay / گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات
گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2024
اشتراک
پنتاگون اعلام کرد، ایالات متحده روز سه‌شنبه چهار موشک بالستیک ضد کشتی متعلق به حکومت شمالی یمن و جنبش شیعه انصارالله (حوثی) را که برای حمله به کشتی‌های تجاری و کشتی‌های جنگی آمریکا در دریای سرخ آماده می‌شد، منهدم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک نماینده وزارت دفاع آمریکا به اسپوتنیک اعلام کرد: "در پی حمله به کشتی کانتینری متعلق به ایالات متحده و تحت پرچم مالت، عقاب جبل الطارق در 16 ژانویه، نیروهای آمریکایی چهار موشک بالستیک ضد کشتی حوثی ها را مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند. این موشک ها آماده پرتاب از مناطق تحت کنترل حوثی ها در یمن بودند و تهدیدی مستقیم برای کشتی های تجاری و نظامی آمریکا در منطقه بودند."
پنتاگون افزود که حوثی‌ها روز سه‌شنبه نیز یک موشک بالستیک ضد کشتی را از یمن به ناو فله‌بر Zografia که تحت پرچم مالت در دریای سرخ در حرکت بود، پرتاب کردند و آن را هدف قرار دادند. این وزارتخانه افزود: "هیچ آسیبی گزارش نشده است."
جمعه شب، آمریکا و بریتانیا به اهداف جنبش شیعی انصارالله (حوثی‌ها) که در شمال یمن حکومت می‌کنند، حمله کردند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله، این حملات را توحش تروریستی، تجاوز عمدی و غیرموجه توصیف کرد. یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی ها گفت: آمریکا و انگلیس 73 حمله به یمن انجام دادند که در نتیجه آن پنج جنگجوی حوثی کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، حملات به اهدافی در یمن را پاسخی به "تهدید آزادی کشتیرانی" خواند و وعده داد که بدون تردید ادامه خواهد داد. وی مدعی شد که 27 حمله حوثی ها به کشتی های تجاری از بیش از 50 کشور حمله شده است و در 9 ژانویه این جنبش بزرگترین حمله خود را علیه کشتی های جنگی آمریکا انجام داد.
حوثی‌ها قبلاً گفته بودند که اقدامات آنها در دریای سرخ فقط برای کشتی‌های مرتبط با اسرائیل برای کمک به فلسطینی‌ها در نوار غزه انجام می‌شود و در آزادی کشتیرانی در منطقه دخالت نمی‌کند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала