حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اربیل عراق قربانی برجای گذاشت + ویدیو

© Photo / IRNAحمله موشکی به اربیل
حمله موشکی به اربیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2024
اشتراک
در میان نظامیان آمریکایی و پرسنل نظامی نیروهای ائتلاف بین المللی تلفات جانی مشاهده نشده است.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی رووداو گزارش داد که شورای امنیت اقلیم کردستان عراق از کشته شدن حداقل چهار نفر و زخمی شدن شش نفر دیگر در حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به شهر اربیل خبر داد.
پیشتر گزارش شده بود که دست کم چهار نفر قربانی حملات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اهدافی در شهر اربیل در شمال عراق شدند.
در عین حال، به گفته منابع مطلع، در میان نظامیان آمریکایی و پرسنل نظامی نیروهای ائتلاف بین المللی تلفات جانی نداشته است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مسئولیت حملات موشکی بالستیک را بر عهده گرفت و گفت که در این حمله پایگاه های گروه های تروریستی ضد ایرانی منهدم شد.
شورای امنیت این حملات را "نقض آشکار" حاکمیت عراق و منطقه خواند.
متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا دوشنبه شب به وقت محلی در واکنش به حملات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اقلیم کردستان با موشک‌های بالستیک با بیان اینکه "ایالات متحده حملات امروز ایران در اربیل را به شدت محکوم می‌کند" مدعی شد: مخالف حملات موشکی ایران هستیم که ثبات عراق را تضعیف می کند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ما با حملات موشکی بی پروا و بی ملاحظه ایران که ثبات عراق را تضعیف می کند، مخالف هستیم. از تلاش‌های دولت عراق و اقلیم کردستان برای برآورده کردن خواسته‌های مردم عراق حمایت می‌کنیم.
موشک راهبردی خیبرشکن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2022
چندرسانه ای
موشک راهبردی "خیبرشکن" + داده نمایی
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از انهدام محل های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با جنایات اخیر تروریستی کرمان و راسک در سوریه و همچنین مقر جاسوسی رژیم اسرائیل در اقلیم کردستان با موشک‌های بالستیک در بخشی از عملیات موشکی بامداد سه شنبه خبر داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала