انصارالله حمله به کشتی باری یونانی در دریای سرخ را تایید کرد

© Sputnik / Alexander Vilfآخرین وضعیت نفتکش حادثه دیده ایرانی در دریای سرخ
آخرین وضعیت نفتکش حادثه دیده ایرانی در دریای سرخ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2024
اشتراک
گروه شیعه حاکم در شمال یمن، انصارالله (حوثی ها) اطلاعات مبنی بر حمله به یک کشتی باری یونانی در جنوب دریای سرخ را که با پرچم مالت به سمت اسرائیل حرکت و از پاسخ به سیگنال های هشدار خودداری می کرد را تایید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی ارتش انصارالله یمن گفت: "نیروی دریایی یمن با استفاده از چندین موشک ضد کشتی، عملیاتی هدفمند را بر علیه کشتی زوگرایا که عازم بندری در فلسطین اشغالی بود انجام داد و به هدف اصابت کرد."
وی توضیح داد که حمله به این کشتی پس از پاسخ ندادن خدمه آن به علائم هشدار دهنده از جمله شلیک هشدار انجام شد.
جمعه شب، آمریکا و بریتانیا به اهداف جنبش شیعی انصارالله (حوثی‌ها) که در شمال یمن حکومت می‌کنند، حمله کردند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله، این حملات را توحش تروریستی، تجاوز عمدی و غیرموجه توصیف کرد. یحیی سریع، سخنگوی ارتش حوثی ها گفت: آمریکا و انگلیس 73 حمله به یمن انجام دادند که در نتیجه آن پنج جنگجوی حوثی کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، حملات به اهدافی در یمن را پاسخی به "تهدید آزادی کشتیرانی" خواند و وعده داد که بدون تردید ادامه خواهد داد. وی مدعی شد که 27 حمله حوثی ها به کشتی های تجاری از بیش از 50 کشور حمله شده است و در 9 ژانویه این جنبش بزرگترین حمله خود را علیه کشتی های جنگی آمریکا انجام داد.
حوثی‌ها قبلاً گفته بودند که اقدامات آنها در دریای سرخ فقط برای کشتی‌های مرتبط با اسرائیل برای کمک به فلسطینی‌ها در نوار غزه انجام می‌شود و در آزادی کشتیرانی در منطقه دخالت نمی‌کند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала