کارشناس یمنی: منافع متجاوزان را در شبه جزیره عربستان هدف قرار می دهیم

© Photo / IRNAحمله پهپادی به پالایشگاه نفت پایتخت عربستان
حمله پهپادی به پالایشگاه نفت پایتخت عربستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2024
اشتراک
یک کارشناس یمنی ضمن تاکید بر ادامه محاصره دریایی اسرائیل تا زمان پایان جنگ در غزه هشدار داد ارتش یمن منافع کلیه کشورهای متجاوز به خاک این کشور را در شبه جزیره عربستان هدف حملات خود قرار خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، محمد النعمانی، سخنگوی جنبش انقلابی جنوب یمن در ویدئویی تحلیلی برای خبرگزاری تسنیم ضمن اشاره به تلاش ائتلاف آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی به منظور پایان دادن به محاصره دریایی اسرائیل تهدید کرد منافع کلیه کشورهای متجاوز به خاک یمن در شبه جزیره عربستان هدف قرار خواهند گرفت.
وی در ابتدای صحبت های خود با تشریح جایگاه ممتاز و راهبردی یمن در معادلات جهانی گفت: ارتش یمن، با ممنوعیت تردد کشتی های اسرائیل و هم پیمان این کشور از دریای سرخ و تنگه باب المندب از موقعیت منحصربفرد خود در ناوبری بین المللی در راستای حمایت از آرمان فلسطین و دفاع از مردم مظلوم غزه استفاده کرده است.
النعمانی سپس با تبیین دلایل ممنوعیت حرکت کشتی های تجاری به سوی بنادر اسرائیل از مبدا دریای سرخ و تنگه باب المندب اظهار داشت: ما شرط رفع محاصره دریایی اسرائیل را پایان دادن به جنگ غزه و نسل کشی ملت فلسطین اعلام داشته ایم.
Официальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2024
موضع گیری آمریکا نسبت به احتمال درگیری با ایران پس از حمله به یمن
این کارشناس یمنی در واکنش به حملات اخیر اتحاد تحت رهبری آمریکا و انگلیس به مناطقی در یمن افزود: یمن از حق خود در برابر هرگونه تجاوز اتحاد آمریکایی، انگلیسی، اسرائیلی و سعودی دفاع خواهد کرد و منافع این اتحاد را در شبه جزیره عربستان هدف قرار خواهد داد.
النعمانی هدف کشورهای مزبور از تشکیل ائتلاف علیه یمن را پایان دادن و رفع محاصره دریایی اسرائیل و گشودن راه کشتی های این کشور به منظور عبور امن از منطقه دریای سرخ، دریای عرب، خلیج عدن و تنگه باب المندب دانست.
وی در بخش پایانی صحبت های خود افزود: امروز دنیا در حال تغییر و تحول است و یمن در زمره کشورهایی است که در روند تغییر ماهیت منازعه با اسرائیل نقش بسزایی ایفا می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала