رسانه: لهستان اطلاعات مظنونان حادثه "نورد استریم" را مخفی کرد

© Photo / Forsvarskommandoenنشت گاز در نورد استریم
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2024
اشتراک
وال استریت ژورنال به نقل از بازرسان اروپایی می نویسد، مقامات لهستانی شواهدی را در مورد حرکت مظنونان نورد استریم در سراسر کشور پنهان کردند.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه می‌گوید: "به گفته بازرسان، مقامات لهستانی در ارائه اطلاعات کند بوده و شواهد کلیدی درباره تحرکات خرابکاران ادعایی در خاک لهستان را پنهان کرده‌اند."
به گفته این نشریه، تحقیقات مدتهاست که به این نتیجه رسیده است که حمله به خطوط لوله از خاک اوکراین از طریق لهستان انجام شده است. با این حال، ناکامی ورشو در همکاری، تعیین اینکه آیا دولت قبلی لهستان از این موضوع آگاه بوده یا نه را دشوار می کند.
همانطور که منابع این نشریه گفتند، چندین آژانس امنیتی محلی از به اشتراک گذاشتن فیلم مظنونان از دوربین های مداربسته در با تحقیقات خودداری کردند. علاوه بر این، مقامات برخی از بخش‌ها، از جمله آژانس امنیت داخلی لهستان، "به درخواست‌ها پاسخ نداده، اطلاعات متناقضی را تحریف یا ارائه کردند."
در همان زمان، بازرسان آلمانی حداقل دو ماه منتظر ماندند تا با همکاران لهستانی خود ملاقاتی داشته باشند، بنابراین این تصور را به وجود آوردند که آنها مایل یا قادر به همکاری نیستند.
انفجار در دو خط لوله صادرات گاز روسیه به اروپا، نورد استریم و نورد استریم 2 در 26 سپتامبر 2022 رخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد احتمال خرابکاری هدفمند را رد نکرده اند. اپراتورNord Stream AG تخریب را بی سابقه خواند و گفت که بازه زمانی تعمیر غیرممکن است.
به گفته سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی، این مواد منفجره توسط غواصان نیروی دریایی آمریکا در مانور ناتو بالتپس 2022 در زیر خطوط لوله گاز کار گذاشته شد و نروژی‌ها سه ماه بعد آن‌ها را منفجر کردند. علاوه بر این، رئیس جمهور جو بایدن پس از بیش از نه ماه گفتگوی محرمانه با تیم امنیت ملی تصمیم به خرابکاری گرفت. او می ترسید که آلمان که گاز روسیه را از طریق نورد استریم دریافت می کند، تمایلی به مشارکت در کمک های نظامی به اوکراین نداشته باشد. واشنگتن این اتهامات را رد می کند.
علاوه بر این، رسانه های غربی نوشتند که اوکراین ممکن است پشت این حمله تروریستی باشد. بنابراین، به گزارش واشنگتن پست، این عملیات توسط سرهنگ نیروهای مسلح اوکراین رومن چروینسکی هماهنگ شده است. این افسر دستورات مقامات عالی رتبه کی یف را که به نوبه خود توسط فرمانده کل والری زالوژنی رهبری می شد، اطاعت کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала