سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: آنتونی بلینکن به خاورمیانه و یونان سفر می کند

© AP Photo / Carlos Barriaآنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2024
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از چهارمین سفر وزیر امور خارجه آمریکا از تاریخ 7 اکتبر، به خاورمیانه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، چهارمین سفر خود را از اکتبر به خاورمیانه انجام خواهد داد و از یونان نیز بازدید خواهد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: امروز پنج شنبه، وزیر امور خارجه آمریکا از زمان حمله حماس به اسرائیل (7 اکتبر)، چهارمین سفر خود را به خاورمیانه آغاز خواهد کرد و در اروپا نیز توقف خواهد داشت. وی هفته آینده از ترکیه، یونان، اردن، قطر، امارات، عربستان سعودی، اسرائیل، کرانه باختری و مصر بازدید خواهد کرد.
به گفته وی، بلینکن در جریان مذاکرات آتی با همکاران خارجی، برای اطمینان از ارائه کمک‌های بشردوستانه بیشتر به ساکنان غزه تلاش خواهد کرد و همچنین قصد دارد "با رهبری اسرائیل درباره عملیات نظامی آنها علیه حماس گفتگو کند".
غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2023
بلینکن با وزرای خارجه کشورهای اسلامی درباره رویدادهای نوار غزه گفتگو کرد
انتظار می رود وزیر امور خارجه آمریکا از اسرائیل بخواهد که امنیت غیرنظامیان را تضمین کند و شرایطی را برای بازگشت آوارگان فلسطینی ایجاد کند و همچنین درباره تلاش ها با شرکای خارجی برای کاهش تنش در کرانه باختری گفتگو کند. علاوه بر این، بلینکن قصد دارد موضوع گروگان‌های باقی‌مانده حماس و آن دسته از شهروندان آمریکایی که سرنوشت آنها هنوز نامعلوم است را مطرح کند و همچنین با شرکای خود در منطقه درباره اقداماتی برای جلوگیری از گسترش درگیری مذاکره کند.
به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن در ترکیه درباره مسائل دوجانبه و "گام‌های نهایی برای تکمیل تصویب" پیوستن سوئد به ناتو از سوی ترکیه صحبت خواهد کرد. وی افزود: وزارت امور خارجه آمریکا در یونان در مورد "حمایت یونان از اوکراین و حفظ ایمنی ناوبری دریایی" مذاکره خواهد کرد.
متیو میلر در پایان گفت: ما انتظار نداریم هیچ یک از مذاکرات آتی آسان باشد، به وضوح چالش های مهمی در منطقه وجود دارد و تصمیمات دشواری باید اتخاذ شود، اما وزیر امور خارجه آمریکا معتقد است که آمریکا مسئولیت دارد تا با قاطعیت این کار دشوار دیپلماتیک را دنبال کند و او آماده انجام این کار است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала