رسانه: آمریکا توافقنامه حضور نظامی در قطر را تمدید کرد

© Photo / U.S. Air Force/Tech. Sgt. Joshua StrangОбъединенный аэрокосмический центр на авиабазе Эль-Удейд в Катаре
Объединенный аэрокосмический центр на авиабазе Эль-Удейд в Катаре - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2024
اشتراک
رسانه: آمریکا به صورت محرمانه قرارداد حضور نظامی در پایگاه قطر را به مدت 10 سال تمدید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی سی ان ان به نقل از مقامات رسمی خبر داد که آمریکا و قطر به صورت محرمانه قرارداد استقرار نیروهای آمریکایی در بزرگترین پایگاه هوایی خاورمیانه یعنی العدید را به مدت 10 سال تمدید کردند.
این رسانه به نقل از سه مقام نظامی آمریکایی و یک مقام آگاه خبر داد که ایالات متحده به صورت محرمانه به توافقی دست یافته است که حضور نظامی خود در یک پایگاه اصلی در قطر را برای ده سال دیگر تمدید می کند.
به گزارش این شبکه تلویزیونی، صحبت از پایگاه هوایی العدید، واقع در صحرای جنوب غربی دوحه است، بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه که می تواند بیش از 10 هزار نیروی آمریکایی را در خود جای دهد.
سرمایه گذاری بزرگ قطر در حمایت از پایگاه نظامی آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.07.2018
سرمایه گذاری بزرگ قطر در حمایت از پایگاه نظامی آمریکا
در دسامبر 2023، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده از این پایگاه بازدید کرد و از مقامات قطری به دلیل افزایش هزینه ها در آن تشکر کرد، اما هیچ اظهارنظری در مورد تمدید قرارداد نکرد.
پیشتر، لوید آستین، رئیس پنتاگون از آغاز عملیات چندملیتی نگهبان رفاه برای حفاظت از دریای سرخ و خلیج عدن در بحبوحه حملات حوثی های یمن به کشتی های تجاری خبر داده بود. پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون گفت که بیش از 20 کشور به عملیات تحت رهبری آمریکا پیوسته اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала