ایجاد مسیر جدید ریلی بین ایران و ترکیه

© Photo / IRNAایجاد مسیر جدید ریلی بین ایران و ترکیه
ایجاد مسیر جدید ریلی بین ایران و ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.12.2023
اشتراک
عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه شرکت ایرانی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از ایجاد مسیر جدید ریلی بین ایران و ترکیه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، عباس خطیبی درباره راه‌اندازی کریدوری جدید از طریق ساخت مسیر ریلی جدید ایران و ترکیه اظهار داشت: راه‌اندازی این کریدور جدید از چند سال گذشته مطرح بوده اما به تازگی در پیوست قانون برای آن ردیف درنظر گرفته شده و جزو تکالیف شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: طرف ترکیه هم اگر همکاری کند مسیر ریلی از جلفا به چشم ثریا (واریانت مرند) و ترکیه هم از مسیر قارص به چشم ثریا متصل می‌شود و این شبکه و کریدوری جدید به سمت اروپا ادامه پیدا می‌کند.
معاون ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: به دلیل این دسترسی جدید به اروپا این طرح بسیار مهمی محسوب می‌شود و در کنار خط ریلی رازی، یک خط جدید ریلی بین ایران و ترکیه است.
روسای جمهور ایران و ازبکستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2023
تاکید رهبر ازبکستان بر استفاده از کریدور ازبکستان- ترکمنستان- ایران و ترکیه
خطیبی گفت: مطالعات فاز صفر این پروژه پیش از این، در اختیار شرکت راه‌آهن بوده اما تکمیل این مطالعات در دستور شرکت ساخت قرار داده شده و برای تکمیل آن نیاز داریم مجوز ماده ٢٣ قانون را داشته باشیم و اگر این مجوز از سوی سازمان برنامه و بودجه اخذ شود، کار با سرعت پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه این خط جدید، کریدور مهمی برای ایران است، تاکید کرد: ترکیه هم اخیرا به صورت غیررسمی اعلام کرده که علاقه‌مند به اجرای این پروژه است. در این همکاری ترکیه از مسیر قارص به چشم ثریا و ایران از مسیر مرند به چشم ثریا می‌رسیم. مرند از ۶٠ سال گذشته به شبکه ریلی متصل است و از این مسیر ریلی، بنادر جنوبی کشورمان در مسیر جدید ریلی به اروپا متصل می‌شوند.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل توضیح داد: خط فعلی ریلی به ترکیه در وان قطع می‌شود و در ادامه به دریای سیاه می‌رسد اما این خط جدید از طریق ترکیه به طور مستقیم به شبکه ریلی اروپا می‌رسد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала