بلینکن از برنامه ریزی برای آینده اوکراین خبر داد

© AP Photo / Carlos Barriaآنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.12.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده برنامه ای برای آینده اوکراین در نظر دارد که بر اساس آن اوکراین چندان نیازمند کمک های کشورهای دیگر نخواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه اعلام کرد که ایالات متحده یک "برنامه بسیار مشخص" برای توسعه آینده اوکراین دارد که به معنای نیاز به تخصیص کمک به این کشور در سطح فعلی نیست.
بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی از عملکرد سرویس دیپلماتیک آمریکا در یک سال گذشته گفت: ما یک طرح بسیار مشخص داریم که تضمین می کند اوکراین می تواند از نظر اقتصادی، نظامی و دموکراتیک روی پای خود بایستد، به این معنی که کمک در سطوح فعلی ضروری نخواهد بود.
به این منظور، به گفته رئیس دیپلماسی آمریکا، ایالات متحده و متحدانش باید "به کی یف کمک کنند تا بر زمستان، بهار و تابستان غلبه کند."
کارشناس: پایان درگیری در اوکراین به اراده ناتو و آمریکا بستگی دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2023
کارشناس: پایان درگیری در اوکراین به اراده ناتو و آمریکا بستگی دارد
بلینکن افزود: ما باید به حمایت خود برای کمک به اوکراین برای رسیدن به نقطه ای که بتواند روی پای خود بایستد ادامه دهیم.
روسیه از 24 فوریه 2022 عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرده است. ایالات متحده و اتحادیه اروپا نیز به نوبه خود میلیاردها دلار برای تسلیحات نیروهای مسلح اوکراین اختصاص دادند. مسکو بارها خاطرنشان کرده است که غرب به دنبال طولانی کردن درگیری است. همانطور که در وزارت دفاع روسیه تاکید شده است، انبارهای دارای مهمات خارجی به اهداف قانونی برای نیروهای هوافضای روسیه در جمهوری همسایه تبدیل خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала