واکنش وزارت خارجه روسیه به بازداشت سردبیر سابق "اسپوتنیک مدیا" در استونی

© Sputnik / Наталья Селиверстоваساختمان وزارت خارجه روسیه
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه بازداشت سردبیر سابق اسپوتنیک مدیا در استونی را عملی وقیحانه خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه، روز شنبه در وب سایت این وزارتخانه در واکنش به بازداشت سردبیر سابق اسپوتنیک مدیا در استونی اعلام کرد که بازداشت آلن هانتسوم، سردبیر سابق رسانه اسپوتنیک در استونی، عملی وقیحانه است و به منظور جلب لطف متصدیان غربی خود انجام شده است.
در بیانیه زاخارووا آمده است: این گونه سوءاستفاده‌های پلیس مخفی استونی، یکی دیگر از مظاهر اعمال وقاحت انگیز تالین است که تحت عنوان حفاظت از امنیت ملی، سعی در تسویه حساب با فعالان مستقل دارد که علیرغم فشار شدید سرویس های اطلاعاتی، همچنان آمادگی خود را برای ایجاد تعامل عملی بین کشورهایمان نشان می دهند.
 برای اولین بار یک زن رییس جمهور استونی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2022
تصمیم استونی برای جلوگیری از ورود شهروندان روسیه
وی افزود: تمایل آشکار تالین برای جلب لطف متصدیان غربی خود از طریق "پاکسازی" کامل مخالفان و تحریک احساسات روس هراسی وجود دارد. بدیهی است که کثرت گرایی رسانه ای و حقوق قانونی روزنامه نگاران، نخبگان سیاسی استونی را صرفاً از نظر گسترش القائات تحریک آمیز در مورد روسیه نگران می کند.
زاخارووا خاطرنشان کرد که بر اساس اطلاعات موجود، سردبیر سابق اسپوتنیک مدیا به "فعالیت‌های اطلاعاتی علیه استونی" و "حفظ روابط با روسیه" متهم است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала