تمایل حوثی ها برای ادامه حملات به کشتی های مرتبط با اسرائیل

© AP Photo / Hani Mohammedتمایل حوثی ها برای ادامه حملات به کشتی های مرتبط با اسرائیل
تمایل حوثی ها برای ادامه حملات به کشتی های مرتبط با اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2023
اشتراک
جنبش حاکم انصارالله (حوثی ها) در شمال یمن اعلام کرد که با حمایت عمان به گفتگو با طرف های بین المللی درباره حملات خود به کشتی ها در دریای سرخ و عرب ادامه می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، محمد عبدالسلام سخنگوی حوثی ها در شبکه اجتماعی X نوشت: "با حمایت برادرانمان از سلطان نشین عمان، مذاکرات با طرف های بین المللی در مورد عملیات در دریای سرخ و عرب ادامه دارد. ما به همه تاکید کردیم که عملیات یمن با هدف حمایت از مردم فلسطین در نوار غزه است و ما نمی‌توانیم در حالی که نوار غزه در معرض تجاوز و محاصره است کنار بیاییم".

حوثی‌ها قبلاً در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده بودند و از سایر کشورها می‌خواستند خدمه خود را از آنها فراخوانده و در دریا به آنها نزدیک نشوند.

تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کنند.

روز شنبه، حوثی ها گفتند که آنها یک عملیات پهپادی نظامی علیه اهدافی در منطقه ایلات اسرائیل انجام دادند. شبکه تلویزیونی القاهره نیوز مصر گزارش داد که سامانه های پدافند هوایی مصر یک شی پرنده را در نزدیکی ساحل شهر تفریحی دهاب در جنوب شبه جزیره سینا سرنگون کردند.

پنتاگون خاطرنشان کرد که یک ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ 14 پهپاد را که روز شنبه از قلمرو تحت کنترل حوثی ها پرتاب شده بودند، سرنگون کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала