نماینده ارشد آفریقای جنوبی در اتحادیه اروپا: گسترش بریکس چالشی برای سایر سیستم ها نیست

© Фото: Голос Европыتوکوزیله خازا، نماینده ارشد آفریقای جنوبی در اتحادیه اروپا
توکوزیله خازا، نماینده ارشد آفریقای جنوبی در اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2023
اشتراک
گسترش آتی بریکس به آرژانتین، مصر، ایران، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و اتیوپی در اولین کنفرانس پارلمان اروپا با عنوان "قدرت رو به رشد بریکس: پیامدهای اتحادیه اروپا" مورد بحث قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، توکوزیله خازا، نماینده ارشد آفریقای جنوبی در اتحادیه اروپا، گفت که پس از گسترش بریکس به بریکس پلاس، این اتحاد تقریباً 30 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی و 47 درصد از جمعیت جهان را تشکیل خواهد داد. با این حال، او خاطرنشان کرد که تقویت همکاری های بین دولتی چالشی برای سایر سیستم ها یا حذف کامل شرکای تجاری سنتی، به ویژه اتحادیه اروپا نیست.
"توسعه باید به عنوان کشورهای بریکس در نظر گرفته شود که به دنبال اتحاد و همکاری با طیف وسیع تری از کشورهای در حال توسعه هستند. این یک ائتلاف ضدغربی نیست، همانطور که بسیاری دوست دارند باور کنند. از آنجایی که بریکس پلاس و آفریقای جنوبی تحت شراکت استراتژیک SA-EU شراکت استراتژیک با اتحادیه اروپا دارند، شناسایی شبکه پیچیده ارتباطات بین این نهادها مهم است.
نماینده آفریقای جنوبی همچنین به ظرفیت های قابل توجه آفریقا برای توسعه اقتصادی با منابع طبیعی غنی و وضعیت جمعیتی مطلوب اشاره کرد. موضع آفریقای جنوبی این است که بریکس ، به عنوان یک بازیگر بزرگ جهانی، می تواند یک مشارکت سودمند دوجانبه ایجاد کند که به توسعه قاره آفریقا کمک می کند.
به گفته او، آفریقای جنوبی به عنوان یکی از اعضای بریکس، نقش مهمی در شکل دادن به بهبود اجتماعی و اقتصادی در آفریقا ایفا می کند و به صلح، امنیت و تلاش های بازسازی کمک می کند.
بنابراین او به توسعه بیشتر همکاری بین اتحادیه اروپا و کشورهای بریکس به ویژه در زمینه کشاورزی اطمینان دارد. وی بر پتانسیل همکاری در بخش کشاورزی برای ریشه کنی فقر و گرسنگی در دراز مدت تاکید کرد.
نماینده آفریقای جنوبی در اتحادیه اروپا در مورد علاقه بالای تعدادی از کشورها برای پیوستن به برجام اظهار نظر کرد. به گفته توکوزیله خاز، ایجاد این اتحاد در ابتدا فرصتی را برای کشورهای جنوب فراهم کرد تا فعالانه در شکل دادن به دستور کار جهانی مشارکت کنند.
Символика БРИКС - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2023
مسکو اولویت ریاست آتی روسیه در بریکس را نام برد
زمانی که بریکس ظهور کرد، ما دائماً متوجه می شدیم که صدای جنوب را بلند می کند. آنها ایده های بسیار روشنی در مورد اینکه چه کاری می توانند برای توسعه با هم انجام دهند، ایجاد مشارکت هایی دارند که به کشورها اجازه می دهد ببینند که چه موانع، مناطق و چگونه می توانند با هم به جایی که ما امروز هستیم کمک کنند.
وی همچنین بر اهمیت ایجاد بانک توسعه ملی که کشورهای بریکس قبلاً در آن سرمایه گذاری کرده اند، تأکید کرد. سخنگوی این بانک گفت که این بانک نقش کلیدی در تامین مالی پروژه های زیرساختی و ترویج صنعتی شدن در آفریقا خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала