اسرائیل اگر می خواست از همان ابتدا تونل های حماس را زیر آب می برد

© AP Photo / Victor R. Caivanoتونل های حماس در غزه
تونل های حماس در غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2023
اشتراک
نماینده پارلمان لبنان: اسرائیل اگر می خواست از همان ابتدا تونل های حماس را زیر آب می برد.
زهیر الجوید، عضو پارلمان لبنان و رئیس حزب جبهه مقاومت کارگری، به اسپوتنیک گفت: اسرائیل اگر میخواست از همان ابتدا تلاش می‌کرد تا تونل‌های حماس در نوار غزه را زیر آب ببرد، اما نمی‌تواند طرح دقیق تونل ها راپیدا کند.
پیشتر روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی ناشناس گزارش داده بود که اسرائیل پمپ هایی را نصب کرده است که می تواند سیستم تونل حماس را با آب دریا پر کند.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، سیستم پنج پمپی در نزدیکی اردوگاه آوارگان الشطی در شمال این منطقه قرار دارد. می‌تواند ظرف چند هفته تونل‌های حماس را با آب دریای مدیترانه پر کند؛ مقامات اسرائیلی هنوز استفاده از آن را تایید نکرده‌اند، اما این طرح را رها نکرده‌اند.
این نشریه خاطرنشان می‌کند که سرعت پمپ‌ها به حماس اجازه می‌دهد تا گروگان‌ها را در صورت نگهداری از تونل‌ها خارج کند، اما بحث‌ها همچنان ادامه دارد، زیرا مشخص نیست این شبکه چقدر گسترده است، چه چیزی در تونل‌ها وجود دارد و آب دریا چه تأثیری بر خاک و آب های زیرزمینی خواهد داشت.
این عضو پارلمان لبنان درمجمع اروپایی فلسطین در استانبول در حاشیه این مراسم گفت: "این گونه پیام‌های "توخالی" شایسته هیچ اعتمادی نیست و اگر اسرائیل می‌خواست چنین کاری انجام دهد، از مدت‌ها قبل شروع کرده بود؛ آنها از هیچ چیز نمی‌ترسند و هر روز دست به کشتار می‌زنند.
او در پایان گفت: "اسرائیل نگران سرنوشت زندانیان نیست و هر روز حملات هوایی قدرتمندی انجام می دهد، چندین زندانی از جمله کودکان جان خود را از دست داده اند. من می خواهم به همه اطمینان دهم که اسرائیل تونل ها را زیر آب نخواهد برد. نه اسرائیل و نه ایالات متحده، همه فناوری‌های پیشرفته‌شان امروز نتوانسته‌اند تمام تونل‌های حماس و نیروهای مقاومت را کشف کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала