گزارش و تحلیل

آیا وقت آن نرسیده مردم کشورهای غربی به سیاستمدارانشان بگویند بس است؟

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان ملل
سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2023
اشتراک
دبیر کل سازمان ملل موقعیت شغلی خود را به خطر انداخته و ماده 99 منشور سازمان ملل متحد را فعال کرد.
بیش از دو ماه است که اسرائیل انواع واقسام فجایع را مرتکب شده و دست به کشتار جمعی مردم فلسطین می زند و بیش از دو ماه است جامعه جهانی تلاش می کند کاری کند آتش بس شود و ایالات متحده با سوء استفاده از اختیارات خود در مجامع بین المللی جلوی توقف کشتار را می گیرد.
کار به جایی رسیده که دبیر کل سازمان ملل موقعیت شغلی خود را به خطر انداخته و ماده 99 منشور سازمان ملل متحد را فعال کند.
این ماده که در تاریخ سازمان ملل متحد تنها ۹ بار مورد استفاده قرار گرفته به دبیرکل این سازمان اجازه می‌دهد در مواردی که احساس می‌کند "امنیت و صلح جهان" در خطر است اعضای شورای امنیت را به جلسه‌ای فوری دعوت کند و از آنها بخواهد اقدامی اضطراری در این باره انجام دهند.
بدیهی است که اسرائیل از فعال سازی این ماده بسیار ناراحت باشد چرا که با خیال راحت به دلیل حمایت ایالات متحده همه خطوط قرمز ممکن را زیر پا گذاشته.
غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2023
سازمان ملل نوار غزه را خطرناک ترین مکان برای کودکان در جهان می داند
اما نکته مهم در این ماجرا این است که این تصمیم دبیر کل سازمان ملل به صورت غیر مستقیم به معنای آن است که اسرائیل در حال ارتکاب نسل کشی و قتل عام و کشتار است و چه اسرائیل و چه هر شخصیت سیاسی و یا کشور که از اسرائیل حمایت می کنند شریک جرم می باشند.
این اقدام دبیر کل سازمان ملل زمانی اتفاق افتاده که حدود یک ماه پیش مجمع عمومی نمایندگان سازمان ملل برقرار شده بود و همه نمایندگان سازمان ملل در سرتاسر جهان دور هم جمع شده بودند که اوضاع جهانی را بررسی کنند و این نمایندگان خلاصه گزارش های نمایندگان دیگر سازمان های مرتبط با سازمان ملل را جمع بندی و به دبیر کل منتقل کردند.
به این ترتیب می توان گفت که تصمیم آقای گوترش به نوعی اجماع نظر همه نمایندگان سازمان ملل در سطح جهان و نمایندگان سازمان های وابسته به سازمان ملل در سطح جهان می باشد و به خودی خود به معنای آن است که همه مجامع بین المللی "بدون استثنا" اسرائیل را در اعمال خود بر علیه غیر نظامیان فلسطینی محکوم می کنند و این اعمال را جنایات جنگی بر علیه بشریت می دانند.
البته پیش بینی می شود ایالات متحده از موقعیت خود در شورای امنیت سوء استفاده کند و جلوی تصمیم شورای امنیت در این باره را بگیرد، گو اینکه این تصمیم آقای گوترش می تواند که راه خروج برای اسرائیل و ایالات متحده از گردابی که وارد آن شده اند باشد.
بایدن اوکراینی ها را ایرانی ها خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.11.2023
گزارش و تحلیل
اسرائیل ایالت ۵۱-ام آمریکا است/ یک بام و دو هوا در اوکراین و غزه
نکته مهم در این ماجرا این است که اگر ایالات متحده یا هر کشور دیگری که حتی برخی انگلیس و فرانسه را در این ماجرا شریک آمریکا می بینند، به مقابله با نظر دبیر کل بپردازد عملا به خودی خود آن کشور با اسرائیل در جنایت بر علیه بشریت و نسل کشی شریک می باشد و شاید الأن مقامات سیاسی این کشورها از گزند محاکمه های بین المللی مصون باشند اما در آینده قطعا اینها در مقابل محاکم بین المللی باید پاسخگو باشند و اگر حتی در این دنیا پاسخگو نبودند در آن دنیا باید پاسخگو باشند.
البته اینجا سوالی است که بسیاری از مردمان جهان امروزه از مردم ایالات متحده و دیگر کشورها که سیاستمدارانشان حامی اسرائیل می باشند دارند و آن این است که وجدان و انسانیت شما کجا رفته؟ تا کی می توانید چنین شخصیت های مجرمی را چه در دولت ها چه در مجالس خود تحمل کنید؟
شماها زحمت می کشید کار می کنید مالیات می پردازید و این سیاستمداران همه پولهای زحمت شما را خرج نابودی بشریت و همه مبادی انسانی و کشت و کشتار می کنند.
امروزه هر آنچه بشریت قرن ها برای آن کار کرده تا صلح و امنیت جهانی برقرار باشد و حقوق بشر و انسان ها رعایت شود توسط این سیاستمداران چه در غزه چه در جاهای دیگر جهان زیر پا گذاشته می شود و فقط و فقط برای منافع شخصی و مادی آنها.
آیا وقت آن نرسیده که به اینها بگویید بس است؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала