وزارت خارجه آمریکا شرایط پیرامون کی یف را دشوار خواند

متیو میلر
متیو میلر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.12.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت، ایالات متحده وضعیت اوکراین را دشوار می‌داند، با توجه به اینکه پولی که به دولت آمریکا برای حمایت از کی یف اختصاص داده شده "بسیار زود تمام خواهد شد".
به گزارش اسپوتنیک، "متیو میلر" روز دوشنبه در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: "وضعیت در میدان جنگ قطعاً دشوار است. از نظر درخواست بودجه اضافی، ما کاملاً نگران هستیم که سطح بودجه در حال خشک شدن است".
میلر خاطرنشان کرد که از بودجه ای که کنگره ایالات متحده در ابتدا به جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده اختصاص داده بود، بیش از 97 درصد از کل مبلغ قبلاً هزینه شده است.
او افزود: "به زودی آنها به پایان خواهند رسید".
تا اواسط نوامبر، پنتاگون 97 درصد از تخصیص های مورد توافق قبلی برای اوکراین را استفاده کرده بود و وزارت امور خارجه تمام این بودجه را خرج کرده بود.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین مشارکت دارند، "از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل ... در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала